Going 2 Moon: Progress Review


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Progress Review

hari nie aku ada progress review session...maksudnya aku kena pi jumpa 'bapak' aku la hari nie...waa aku tak suka betul bila kena pi jumpa 'bapak' aku nie...bukan sebab dia garang ataupun dia jahat ke tapi aku malas nak bersembang2 ngan dia...

ha...progress review nie ekceli aktiviti sembang2, berdua-duaan antara tutor ngan tutee...setiap pelajar kat uni aku ader seorang tutor yang terdiri daripada lecturer2 kat department derang belajar...lebih kurang macam program mak @ bapak angkat la masa zaman aku sekolah dulu2...dan kitaorang bebudak melayu gelarkan derang nie sebagai bapak aje masa dok bersembang...i mean bila bersembang sesama sendiri la...bukannya kitaorang panggil derang bapak masa berjumpa ngan derang

dalam dok sembang2 tue la tutor dok bagi kita punya markah2 assignment sepanjang semester tue...sebab tue panggil progress review session...masa tuela nak tau macamana kita punya study progress dalam semester tue...dan masa tue la juga tutor kita check sama ada kita hantar semua assignment atau pon tak...masa tue la kantoi atau tak kantoi dengan tutor kita...kalu kantoi...merasala pikiaq dok cari alasan pasai apa ada assignment tak hantaq....masa tue la satu badan berpeluh nie...habis ketiak semua basah...

tapi aku aje yang membesarkan-besarkan benda tue...takdela sampai berpeluh-peluh...sebab semua kerja pon aku hantaq...so tak payah nak takut apa2...yerla kalau dah tak bersalah, buat apa nak takut, yer tak?

pastu dari markah2 assignment kita tue la yang tutor tue bley tau kita lemah dalam subject apa...macam aku, aku kata aku lemah dalam subjek statistics walhal markah assignment statistics aku tinggi...hehehe mana tak tinggi kalau dah aku tiru orang....so bapak aku pon pelik la sebab kalau ikutkan markah assignment aku, aku lemah dalam subject management mathematics....so dia pon soal siasat la aku...dan sebab tue la aku tak suka sangat aktiviti sembang2 ngan tutor nie...tak best...


Pintu masuk utama ke bangunan department aku -
Watson Building (bukan Watson Nyambek tau)



selain dari tue jugak...dalam progress review nie la jugak tutor tanya kepada tutee nya sama ada derang ada apa2 masalah tak...tak kira pasal studies ke, pasal peribadi ke...pasal rumah sewa ke...ha kot2 dia bley bantu...sebab tue memang tugas dia sebagai tutor a.k.a bapak angkat....

lupa plak...yang progress review department aku nie hanya berlangsung sekali setiap satu semester di minggu terakhir semester tue...itu kira oraitla la tu kan...sebab department lain macam bebudak chemical engineering dan juga budak physics, derang kena jumpa tutor derang dua minggu sekali setiap semester...lagi la hazab tapi yang bezanya derang berjumpa tutor derang tue as a group while in my department, kitaorang jumpa tutor berseorangan...so ada pro and cons...

Muka2 lecturers yang berpangkat tinggi dalam department aku


eh lupa plak nak memperkenalkan bapak aku...ha bapak aku namanya Brian Philp...dia nie director of third and fourth year kat department aku la....antara yang berpangkat tinggi kat department aku nie...hebatkan bapak aku?...dia tak pernah lagi menjadi lecturer aku...so taktaula dia mengajar camna...lagipon dia ajar subject mathematics for engineer ngan mathematics for computer scientists...so sah-sahla dia tak ajar aku pasal aku bukannya budak engineering ngan computer science...aku nie kan budak pure mathematics...korang nak tengok muka dia? nak tengok sendiri la kat bawah nie...

'Bapak' aku

kalu tengok dia dah tua kan....personally memang dia dah tua pon...muahaha...yerla kalu dah beruban macam tue takkan nak kata dia muda lagi kot...tapi dia segar bugar sihat walafiat lagi tau...masih mampu panjat anak tangga naik 5 tingkat yang kadang2 aku terpaksa berhenti untuk amik napas sekejap ...opps....
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan