Going 2 Moon: Cerita Basi


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Cerita Basi


Ha...nie nak cerita minggu lepas....pasal badminton....alah yang beregu negara kita, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong jadi juara All England tue....ha...so aku nak citer last week aku pegi tengok kejohanan All England tue...tapi aku bukan gi tengok waktu final tapi aku gi tengok masa hari pertama kejohanan tue...iaitu hari rabu lepas...hiks memang citer basi kan?...tak kisahla janji aku citer kat korang...

ha...All England tue buat kat Birmingham...tempat aku belajar skang nie...sebab tue la aku bley gi tengok...kalu dia buat kat tempat lain tak dapat la aku nak menyusah-payahkan diri aku nak gi tengok jugak....dan nie la first time aku tengok secara real kejohanan badminton...kalu tak, tengok kat tv ajerla....so memang rasa excited la jugak masa gi tengok pemain2 Malaysia nie bermain secara real....

Fuh memang bestla....yang lagi best...antara banyak-banyak penyokong, penyokong Malaysia la yang paling bising dan riuh rendah....even orang2 putih yang sokong England pon takdela sebising penyokong Malaysia....masa aku gi tengok tue ader la lebih kurang 50-60 penyokong Malaysia kalu nak dibandingkan dengan penyokong England yang beratus-ratus orang....pastu aderla penyokong2 China, Indonesia dan lain2....

Hari yang aku pegi tengok tue....dalam2 banyak game....aku paling suka game Roslin Hashim vs Lin Dan...fuh aku respect la sama Roslin...dia bermain bersungguh-sungguh sehingga mengheret Lin Dan-pemain no 1 dunia- untuk bermain dalam set penentuan...walaupon Roslin kalah tapi aku tetap rasa game tue paling best.....game paling tak best plak bagi aku adalah masa Hafiz Hashim vs pemain New Zealand....memang tak bermaya langsung Hafiz main....so walaupon dia pernah menjadi juara All England tahun 2003 tapi itu hanyalah sejarah yang lepas...

tapi yang penting...tahun depan aku nak pergi tengok lagi All England nie....kalu tahun nie tengok sehari ajer...tahun depan aku nak tengok sepanjang kejohanan....dari pusingan pertama sampailah ke final....
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan