Going 2 Moon: Minggu Yang Membeku


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Minggu Yang Membeku

Selepas dilanda ribut minggu lepas, minggu nie menyaksikan benua Eropah dilanda ribut salji plak...tapi sayangnya kat Birmingham nie takder salji....eiii tensennya...ingatkan bila berita cakap Eropah dilanda salji, kat Birmingham nie akan turun salji la jugak...tapi tak ader pon...but wait a minute....ader salji turun kat sini tapi masa tengah malam dan jumlah salji yang turun tue pon seciput jer...banyak lagi salji dalam freezer rumah aku kot...

Pepun minggu nie memang sejuk bangat....tetiap hari suhu mencecah tahap beku...bayangkan pukul 12 tengahari aku kayu basikal dalam suhu -2 darjah celcius...kalu takleh nak bayang, sila letakkan kepala anda semua didalam freezer selama 2-3 minit...ha camtu la rasanya...sejuk gila...pipi ngan telinga aku nie rasa kebas semacam jer mengayuh basikal dalam sejuk...tapi demi menuntut ilmu ku gagahkan jua diri nie mengayuh juga...chewahh poyo jer aku nie... padahal takder duit nak naik bas gi uni.... muahahaha

Minggu nie aku dah start dapat assignment...dan juga start ponteng kelas...keji tak perangai aku?...tapi aku bukan ponteng sebarangan...kelas yang aku ponteng tue cumalah kelas yang tak wajib dihadiri...heh memandai je aku cakap kelas tue tak wajib pegi...wajib sebenarnya tapi kelas itu adalah untuk membincangkan assignment yang perlu dibuat....aku plak soalan assigment tue pon aku tak baca lagi...apatah lagi start nak buat...hehehe....

Pastu masa hari khamis, Ruslan kehilangan sesuatu...jeng jeng jeng....dia hilang basikal...basikal dia kena curi...what the heck???...isk sik isk sian kat Ruslan...itulah namanya malang tak berbau...kalu berbau kang korang rasa pelik pulak...hari khamis tu alkisahnya dia takder kelas tapi oleh kerana sifat semulajadi Ruslan yang suka belajar, yakni bertentangan dengan sifat aku, dia pon poie la ke library...malangnya keluar saja dari library, dia mendapati yang tinggal di tempat letak basikal adalah kunci basikal dia saja yang telah dipotong dua oleh pencuri durjana...apalagi meraung la si Ruslan di tempat basikal tue sambil menangis tersendu-sendu...

Heh itu hanyalah imaginasi melampau aku...sengal la sesapa yang fikir si Ruslan betul2 akan meraung kuat2 kat situ...ko gila nak meraung tak tentu pasal kat tempat letak basikal...kang ader plak yang kena hantar ke mental hospital...mengarut je aku nie...

Tapi aku kesian betulla kat Ruslan...dah banyak dia labur duit kat basikal tue...macam2 dah dia beli untuk basikal kesayangan dia tue...lampu basikal, kunci basikal, tukar tayar baru, beli mudguards...dahla baru sebulan jer dia beli basikal tue...tup-tup kena curi...dah sepasal plak dia nak kena beli basikal baru...so nampak gayanya aku kena lebih berhati-hati le bila aku nak kunci basikal aku...

And yesterday....hadui bley kurus aku dibuatnya kalu tetiap hari berlaku...tayar basikal aku pancit...cis bengang tul aku...by the way...aku pon tak perasan sebenarnya...sebab dari bristol roal nak ke pintu uni tue ade bukit...so aku tolak je la basikal aku tue naik bukit tue...tup2 bila aku dah sampai tempat letak basikal kat Watson building tue aku tengok tayar aku dah kempis...nasib baik aku dah sampai uni baru la tayar tue pancit...kalu tak merasala aku tolak basikal tue 3.5 km jauhnya...

so takpela..lepas semayang jumaat semalam aku pon pi la ke kedai basikal yang kat depan Sainsbury Selly Oak tue sebab nak tukar tayar...lepas dah siap tukar tue aku pon naikla basikal tu nak balik rumah...tup2 masa dekat Tesco Selly Oak tue tayar aku pancit lagi...hadui hangin satu badan aku...satu keje plak aku nak kena tolak basikal tue pi kedai basikal tue balik yang jauhnya satu km...dahla dari Tesco ke Sainsbury kena naik bukit... memang mengahla jugak nak menolak basikal yang tayar kempis...

Rupa-rupanya orang kat kedai basikal tue terlupa nak check tayar luar tue...so aku suruhla dia check..and he found out that there is a glass in the tire...no wonderla dah tukar inner tube pon still kempis jugak...so dia suruh aku tukar tayar luar sekali...heh dan disebabkan keseliapan dia, aku dapat diskaun harga tayar...hehehe...tapi hangin la jugak aku sebab buang masa dok ulang alik pi kedai dia...dan sebab tue jugak aku miss lectures petang semalam...

Pagi nie rumah sunyi jer...macam takder orang yang menghuni rumah nie...semuapon terperap dalam bilik...derang semua pon sebok ngan assignment...aku pon sebok gak...sebok tengok movie Korea...tapi sekjap je pasal nak release tension...ok.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At Januari 28, 2007 7:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said...

kalo kurus, xcomel plak nnt kn?? hehehe... ;p
nk lagu yg comel nie... ape tajuk dia??

 
At Januari 29, 2007 2:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said...

ingatkan basikal tu pancit lagi sebab penunggangnya terlebih berat...hehehe

 

Catat Ulasan