Going 2 Moon: Review Of 2006


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Review Of 2006

January

Apa yang aku ingat aku sambut raya haji masa bulan nie...dan buat pertama kalinya dalam hidup aku aku buat snowman....walaupon tak besar tapi at least dapat jugak buat kan...selain dari benda-benda nie aku tak ingat apa lagi benda2 menarik yang berlaku masa bulan nie...





February


Dalam bulan nie takder apa yang menarik berlaku seingat aku selain daripada belajar, belajar, dan belajar....dan lupa plak...aku pegi Warwick Malaysian Nite sebenarnya...memang best giler performance bebudak University Of Warwick...memang best...dan masa nie dah akhir winter dah pon...

March

Bulan nie pon seingat aku takder apa yang penting pon...kalu ader pon aku rasa tak payah aku bagitau kat sini...cuma minggu terakhir dalam bulan nie aku dah start cuti...Easter Break...so masa cuti nie aku bayak pergi menjelajah satu Birmingham ke bandar2 berdekatan yang aku tak pernah pegi lagi macam Wolverhampton, Solihull, West Bromwich dan Walsall....memang cantik bandar2 nie...tambahan plak masa nie dah masuk musim bunga a.k.a spring...so memang banyakla bunga2 yang tengah mengembang dengan lawanya....




April

Ha, masa Easter Break dalam bulan nie...aku pegi ke Edinburgh kat Scotland...memang cantik bangat bandar nie...dengan bangunan Edinburgh Castle yang terletak kat atas bukit mendominasi pemandangan bandar nie...memang lawa...selain dari tue...Edinburgh mempunyai banyak bangunan2 untuk dilawati (although most of them i didn't go)...selain tu aku jugak sempat gi ke Museum of Flight untuk melihat Concorde...antara keajaiban dunia moden dimana pesawat ini terbang lebih laju dari kelajuan bunyi...




May

Bulan nie adalah bulan peperiksaan...maka hidup aku hanyalah berteleku di depan buku...huhuhu tapi itulah hanyalah khayalan semata-mata...takde nyer aku asyik baca buku...aku ader je masa nak donlod dan tengok tv series...yerla nak jugak release tension...

Jun

Yeayy dah abih exam dah...ader 2 minggu free sebelum dapat result...so masa nie aku gi camping kat Wales...nak kater best sangat tue tidakle tapi ok jugak la sebab dapat jalan2...Wales memang lawa sebab dia punya alam sekitar masih lagi terpelihara...itu yang aku tau la...tapi seriesly kalu nak tenangkan minda memang bagus gi camping kat Wales...dan bulan nie dah start musim panas...





July

Masa nie dah start cuti summer...aku pindah dari Tennis Court sebab dah habis kontrak hall dan aku duduk meunmpang ngan kawan aku...masa nie jugak aku tgh struggle cari part time job...tapi apakan daya...aku tak dapat satu keje pon...entah mana silapnya...mungkin sebab aku memilih keje...atau aku tak berkualiti...atau aku yang tak cukup berusaha untuk mencari keje...pepun aku tak menyesal tak balik Malaysia...sebab kalu aku balik pon bukannya aku keje pon kat Malaysia...duduk rumah makan tido jugak...so lebih baik aku tak balik Malaysia...

August

Dalam bulan nie pon aku tak produktif...makan tido ajer kat rumah...memang takder bende menarik berlaku...kecuali UK mencatatkan suhu tertinggi dalam beberapa dekad....dan memang panas pon masa nie...berpeluh-peluh aku walaupon duduk dalam rumah...rasa macam nak beli air-cond ajer letak dalam bilik...

September

Inilah masa yang paling menarik tahun nie...sebab ader 2 bende best berlaku dalam bulan nie...pertama aku masuk rumah sewa sendiri... yerla kan 2 bulan aku duduk menumpang ngan kawan aku jadi bila dapat duduk kat rumah sendiri, bilik sendiri kan lebih best...pastu yang kedua adalah aku pegi bercuti di Paris...yeahuu memang tak sangka dapat jugak aku datang ke sini...dan sempat jugak aku gi ke Disneyland...kalu dulu2 asyik tengok gambar ngan cerita kat tv ajer....skang nie aku sendiri dah bley cerita kat orang betapa bestnyer Disneyland...dan juga bandar Paris
















October


Hari raya Aidilfitri jatuh dalam bulan nie...walaupon jauh di perantauan tapi kitaorang kat sini tetap menyambutnya dengan meriah...siap buat open house lagi...jadi nak kata sedih tue...tidaklah terasa sangat...cuma sebab hari raya jatuh pada weekdays dan kitaorang ader kelas...maka tak dapatlah gi semayang raya....itu ajer...











November


Nothing interesting happens in this month except i was really busy studying...with tons of assignment that need to submit...

December

The last month in this year...what can i say...still struggling with assignments...class test...oh and when winter break started...then my house transformed into a BnB...or maybe a guest house...or should i say a hotel...with non-stop peoples come-in and come-out...except there is no need to pay anything...but like Hayad say...when peoples are coming to your house, they bring with them 'rezeki'...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan