Going 2 Moon: Rumah Sewa


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Rumah Sewa

Skang nie kitaorang tengah sibuk berbincang mengnai accomodation tahun lepas...khabarnya separuh dari bebudak pompuan akan mintak utk duduk kat university accomodation tahun depan...dan yang selebihnya pulak mungkin akan cari rumah sewa baru...

Kitaorang bebudak lelaki pon sama jugak...tengah sibuk pasal accomodation jugak...landlord kitaorang dah tanya sama ada kitaorang akan sambung kontrak rumah sampai summer 2008 atau tidak...dan kitaorang tak kasi lagi keputusan kat landlord kitaorang tue...haiyohhh baru 3 bulan masuk rumah nie dah sibuk nak kena fikir pasal nak cari rumah sewa lain atau tak...

Kalu ikut aku...lebih baik pindah pasal bley rasa duduk rumah lain plak...pastu lagipon rumah sewa aku sekarang nie sebenarnya jauh dari universiti...so kalu bley dapat cari rumah lain yang lebih dekat dengan universiti kira ok la...tetapi bebudak rumah aku nie pelik sikit... entahlah...ada yang memula kata tak kisah kalu nak pindah...tapi ngan syarat rumah baru tue besar dan murah macam rumah sekarang nie...hello...don't u guys realise that all the houses near to university are expensive and small?

Aku pon tak kisah sebenarnya nak pindah ke tak tahun depan...sebabnya rumah aku sekarang nie best apa...dahla besar...murah plak tu harga sewa...lagipon rumah aku sekarang nie dekat ngan kedai2 yang jual makanan halal...so memang bestla kawasan rumah aku skang nie...cuma macam aku cakap tadi, rumah aku nie jauh dari universiti...

Dan seboleh-bolehnya aku nak pindah dari rumah nie utk cari rumah yang dekat2 ngan universiti...masalahnya bebudak nie tak dapat buat keputusan...derang nak bagi keputusan selepas dapat cari rumah baru yang best macam rumah aku sekarang...mana sempat cik abang semua oii...landlord nak keputusan cepat...baiklah kita bagi je keputusan cepat...kalu nak pindah...cakap je la nak pindah kat landlord pastu barulah cari rumah...skang nie masih awal lagi nak cari rumah untuk summer depan...masih banyak landlord yang tak advertise lagi rumah2 utk summer depan...jadi kalu cari sekarang nie, tak ada banyak pilihan rumah utk dipilih...

Ataupun susah-susah, cakap je kita nak sambung kontrak sampai summer 2008....senang citer...takyah susah2 nak gaduh2 cari rumah...ini kalu macam skang nie, aku pon tak senang duduk...dahla aku ader banyak assemen nak kena antar minggu nie ngan minggu depan...pastu rabu minggu depan aku ader satu class test...aku dah cukup tension dah nie, so janganlah tambahkan ketensionan aku pasal rumah sewa nie...

Jadi lantak koranglah nak buat keputusan...aku ngikut jela keputusan korang sama ada nak sambung kontrak atau nak pindah rumah walaupun hakikatnya aku nak pindah rumah...kalu tak karang aku jadi tension...bila aku tension maka berlakulah sesi bermasam muka...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan