Going 2 Moon: Football Anyone?


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Football Anyone?

Haluu...
Minggu nie hidup aku ok ajer...minggu yang relaks aje walaupun aku ader 3 assemen nak kena antar...dan yang bestnye semua assemen aku tue siap sepenuhnya...tapi bukan aku buat sengsorang la...aku buat ngan kengkawan aku...kalu nak harapkan aku sorang memang tak lengkap la assemen aku tue...

and then for tiz week i go almost all the lectures...hiks almost aje...ader satu lectures je yang aku tak pegi minggu nie...subject linear algebra di mana kelas nyer adalah pada waktu petang...waktu yang best untuk tido...ditambah dengan lecturer yang walaupun hebat tetapi bosan..dan tak lupa kepada subject yang aku tak paham2 walaupun aku konsentret dalam kuliah...jadi memang aku dah target takmo pegi kuliah tue...hiks keji tak perangai aku? dah tau tak paham subject tue, lagi nak ponteng kuliah...

ha, dan pada hari rabu...Pian wat majlis ilmu kat rumah nie...ala bukan majlis ilmu apa pon...just macam borak2 ajer...ahli2 majlis ilmu nie tak lain tak bukan adalah ahli rumah nie a.k.a hosmets aku dan jugak 2 orang lagi iaitu Topek ngan Azwan...jadi 8 orang sajor...hahaha kan aku dah cakap...majlis borak2 kosong ajer...well takdela kosong but aderla 2-3 ilmu yang masuk dalam kepala otak aku nie...

Dan pada hari rabu jugak...buat pertama kalinya aku pegi tengok bola kat stadium...hahaha...memang aku tak pernah gi stadium...bukan kat sini ajer even dari Malaysia pon aku tak pernah gi tengok bola kat stadium...sebabnya aku tak suka tengok bola...memang tak jangka pon nak gi tengok bola...nie semua sebab Ruslan...last week lepas kuliah dia cakap dia ader beli tiket bola kat Guild...dan harganya cuma 10 pound sajor...jadi aku pon terfikirla kalu aku tak beli tiket tue jugak...bila lagi aku nak tengok bola...aku pon ajakla Hairi utk beli tiket bola tue jugak...hiks dahla aku ngan Hairi nie memang takminat bola...tapi disebabkan ingin merasai pengalaman menonton bola kat UK, aku ngan Hairi pon belilah tiket bola tue...dahla murah..10 pound sajor..kalu tak harganya 20 pound ke atas...

Tiket bola

Lupa nak cakap yang aku gi tengok football match between Aston Villa and Manchester City at Villa Park...10 minutes by train from city centre...dekat sajor...gigih nie sejuk2 malam2 gi tengok bola...so what i feel during and after the match? OMG yang nyatanya memang setia sungguh peminat-peminat bola...almost 90% tempat duduk kat stadium tue penuh...dahla match tue pada tengah2 minggu...

Huhuhu dapat seat kat penjuru stadium, but who cares?

pastukan masa match tue memang derang sokong habisla pasukan derang walaupon bagi aku Aston Villa main cam hampeh aje malam tue...hehehe kitaorang bertiga nie tak sokong mana2 pasukan pon but since we are buying supporters ticket, nak tak nak kena la jugak sokong Aston Villa tue...dan derang nie masa tengok match tue banyak betul keluar perkataan mencarut...ala biasala bagi derang...dah macam ayat lazim plak...tapi derang bukat carut kat pemain pasukan yang derang sokong tapi carut kat pengadil ngan pemain lawan...hahaha

Maskot Aston Villa...ada 2ekor, satu jantan, satu betina...yang jantan nie cool ajer...tapi yang betina tue gedik semacam ajer kitaorang tengok...

dan keputusan akhirnya...Aston Villa kalah ngan Manchester City sebanyak 1-3...huhuhu...menghabiskan boreh ajo den pegi nengok...tapi tak kisahla janji aku ader pengalaman gi tengok bola...by the way...mostly bebudak lelaki yang aku kenal kat Birmingham nie tak minat sangat bola...setakat gitu2 ajer kalu ditanya pasal bola...lainla kalu bebudak yang gi London ke (Chealsea n Arsenal), Manchester ke Manchester United), Liverpool ke...memang most of them pilih uniersity2 kat tempat tue sebab nak tengok bola dan minat ngan pasukan bola tue...once again not all of them but most of them when i ask why they choose the university, they said because there is a great football club...lainla aku kalu ditanya kenapa aku pilih Birmingham...aku jawab sebab senang nak cari makanan Halal...tak ko pitam?
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

4 Comments:

At Disember 06, 2006 3:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said...

oyyy...best gile tgk bola... jeles nih!! tp tak best la aston villa n manchester city.. Man utd aku suke la..mesti tiket mhl ek..huhuh... ape2 pon aku jeles gile tahap gaban niy!

 
At Disember 09, 2006 2:35 PTG, Blogger Doyok said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

 
At Disember 09, 2006 2:35 PTG, Blogger Doyok said...

ko x tgk man utd main ke?man siti x best! kalo ada tiket man utd main kasi aku okek =))

 
At Disember 09, 2006 4:47 PTG, Blogger Shunjike7 said...

man utd akan akan lawan ngan aston villa 24 dec nie tapi aku takleh gi tengok pasal aku ader hal hari tue...

 

Catat Ulasan