Going 2 Moon: Winter Break


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Winter Break

hari nie hari last aku akan ader lecture untuk semester nie...mulai esok, universiti dah start cuti musim sejuk a.k.a winter break...yahooooo....diam tak diam dah 11 minggu dah aku belaja untuk semester nie...kejapnyer...memang tak terasa langsung masa tue berlalu dengan pantas....tik tok tik tok dah start cuti balik...

The Most Hectic Week

Minggu nie memang minggu yang stressfull giler...ader satu class test and 3 assemen yang due pada hari yang sama iaitu hari rabu lepas...memang tak terkejar la nak buat benda2 tu...mana nak revise topic utk test...mana nak siapkan assemen yang maha susah tue...memang aku banyak berkurung jer dalam bilik...

Tapi nasib baik ader pertolongan dari cosmet aku...so aku tanya derang ajela camna nak buat...aderla 2-3 soalan yang aku tiru...tapi bukanla tiru bulat...nak mampus kalu aku tiru bulat2...buatnya kena tangkap...sia2 ajer keje meniru aku tue nanti...aku tiru sikit2 ajer...ubah ayat sana sikit, sini sikit...pastu sambil dok tiru tue sambil la selak nota nak tau derang dapat selesaikan soalan tu guna nota page berapa...so walaupun aku tiru tapi kiranya aku fahamla camna derang selesaikan soalan tue semua...

so yang tinggal hanyalah untuk revise topic2 subjek Management Mathematics yang bakal keluar dalam test...jangan ingat business aje ke ader management, maths pon ader management jugak...walaupun test nie hanyalah menyumbangkan 5% dari final mark aku tapi penting tue markah tu...so nak taknak kenalah berusah jugak untuk revise segala topic2 yang aku tak berapa nak paham dan ingat tue...dan akhirnya masa aku buat test tue, aku jadi blur taktau camna nak jawab soalan test tu...huhuhuh sedey gakla...tapi subjek tu memang susah pon...subjek tue kalu nak score, memang nak kena paham betul2 apa yang diajar dalam kelas...aku plak dalam kelas asyik tertutup aje mata, camna nak paham...so redha ajela apa sahaja markah yang aku akan dapat...

Rumah Sewa

ha pasal rumah sewa plak...kata sepakat telah diambil oleh hosmet aku...kitaorang akan sambung ajer kontrak rumah sewa kitaorang tue sampailah summer 2008...ha selesai pon problem pasal rumah sewa nie...takyah pening2 kepala nak cari rumah sewa lain...pastu nanti takder pening2 kepala memikirkan nak pindah rumah...so next week kitaorang akan pi sign new house contract ngan landlord...pastu nak kena bayar duit deposit lagi...huhuhu kopakla poket aku...yang nie pon satu hal jugak...apsal la dia nak mintak duit deposit lagi...takleh ke kalu duit deposit yang kitaorang bayar tahun lepas tu digunakan sebagai duit deposit untuk tahun depan...

nie tak pasal2 aku nak kena pikir mana nak korek duit nak bayar duit deposit tue...tapikan Ruslan kater dia akan contact landlord nak tanya boleh tak kitaorang bayar separuh dulu duit deposit tue...pastu separuh lagi tu kitaorang bayar bila next duit elaun masuk pada bulan depan...erm mintak2 landlord setuju la...nasib baik la landlord kitaorang nie baik...kitaorang cakap heater rosak, terus dia datang betulkan...pastu minggu nie kitaorang mengadu yang kunci pintu stor rosak, dia terus datang tukar kunci pintu tue...alhamdulillah la kitaorang dapat landlord yang begitu prihatin nie...

Jalan-jalan Release Tension

pastu kan hari rabu tue aku ader test ngan 3 assemen yang nak kena hantar...so petang rabu tue lepas dah siap segala-gala...dah habis test...dah hantar semua assemen...kitaorang gi main boling...aku, Rafizol, Hairi, Ruslan, Iqa ngan Aishah...memula kalu ikut plan asal kitaorang nak gi main boling kat Stirchley tapi tempat tue macam hanjeng...dia kata kena book online dulu...aduh buang masa aje gi situ..

pastu kitaorang terus decide nak gi main boling kat Star City yang maha jauh dari rumah kitaorang nie...dahla nak kena naik 2 bas kalu nak ke situ...tapi semangat nak mian boling punya pasal, kitaorang gigih nie pegi jugak ke Star City tue...tapi rasanya berbaloi la pegi main boling kat Star City tue sebab lagi best dari tempat boling kat Stirchley tue...dan kalu dah lagi best, dah tentu la harganya pon mahal sikit...tapi oklah...takdela mahal melampau-lampau...

Kitaorang main 2 game ajer pasal nak lepaskan gian ngan lepaskan tensen ajer main boling nie...macam biasa Rafizol la yang juara...kalu tak strike, dia dapat spare...memang takleh celen la...pastu Aishah plak nie la first time dia main boling...itupon setelah ditunjuk ajar oleh aku...bukan main terer lagi dia main...markah dia plak yang lagi tinggi dari markah aku...

Lepas ajer main boling...kitaorang gi German Market plak kat city centre...German Market nie wujud masa nak Krismas ajer setiap tahun...kalu kat Mesia ader bazar Ramadhan, kat sini ader German Market...a.k.a Christmas Market...

Kat German Market nie mostly nyer jual barang2 yang berasal dari German atau bende yang ader kena mengena ngan German...macam roti german, hotdog German, Cokelat German, barang2 perhiasan German...beer and Lager German pon ader...tapi mana bley minum sebab arak...barang permainan tradisional German yang diperbuat dari kayu pon ader dijual...memang cantik dan kiut2 barang2 yang dijual kat German market tu...kalu pegi sebelah malam memang kawasan market tue memang cantikla sebab derang pasang lampu perhiasan...

Pastu gi tengok orang main outdoor ice skating...derang buat ice rink tu khas untuk masa winter ajer...kitaorang malas nak main pasal ramai sangat masa tue...memang sebenarnya best main ice skating kat luar bangunan...lepas lepak2...amik gambar...kitaorang pon balikla rumah...

My Birthday

hahaha...banyak plak aku dapat ucapan Happy Birthday dari kawan2 aku...tapikan...birthday aku bukan minggu nie...minggu depan sebenarnya...nie semua sebab friendster...sebab kat friendster tue aku letak tarikh hari jadi aku yang salah...so semua orang pon ingat birthday aku minggu nie walhal minggu depan sebenarnya...pepun terima kasihla kat korang yang wish happy birthday kat aku...


erm panjang gilos aku punya entry nie...inilah akibatnya kalu dah lama tak hupdet...banyak cerita yang aku nak ceritakan...tapi tak kisahla...yang penting mulai esok aku akan cuti krismas selama sebulan...yeahooo....
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan