Going 2 Moon: Cinta


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Cinta

yeaa aku dah tengok filem Cinta....ala filem yang buat stail ala2 filem British tue yang tajuknya Love Actually....ha yang ader 5 kisah cinta dalam satu cerita....dengar khabar filem nie mendapat sambutan luar dugaan kat Malaysia...jadi aku pon teruja la jugak nak tengok filem nie...dan akhirnya aku dapat jugak tengok setelah aku sedut dari tenet (don't blame me for what i'm doing cos i don't have any other alternative).

komen aku...not bad...bolehla...kalu nak bagi bintang...aku bagi 4 bintang dari 5....memang filem nie lain dari lain...walaupon filem nie dicelup...tapi memandangkan takder lagi filem Melayu yang buat konsep macam nie...jadi aku rasa cerita nie lain dari lain...

dahla pelakon filem nie semua yang aku kira pelakon handalan...aderla 2-3 pelakon yang aku tak suka sangat tapi watak yang derang bawak tue sungguh berkesan...tapi macam rahim razali, fatimah abu bakar, rashidi ishak...memang aku salute sangat dengan hasil lakonan derang...yerla derang kan orang lama dalam industri perfileman kita...jadi sudah tentulah derang dapat bawak watak yang dilakonkan tu dengan berkesan...

dan skrip filem nie...memang melekat la kat hati bila kita dengar...contohnya...

''Kadang-kadang, orang yang paling kita sayang itulah yang paling susah untuk disayangi''

''satu hari dengan orang yang kita sayang, macamana susah pon lebih baik dari sepanjang umur dengan orang yang kita tak sayang''

OMG what a nice script...

Credit to SultanMuzaffar

babak yang aku paling suka plak bila si que haidar tu cakap kat kakak dia ''bila akak nak berhenti bercinta ngan suami orang?''....memang aku rasa babak tue special sikit...

kalu mengikut turutan kisah cinta yang aku suka dalam filem nie...aku paling suka kisah cekgu elyas (rahim razali) ngan rubiah (fatimah abu bakar), Harris (rashidi ishak) ngan Airin (rita rudaini), Dyan (nanu baharuddin) ngan Dhani (que haidar), Azlan (eizlan yusof) n Azura (fasha sanda)...

dan yang aku rasa paling tak best kisah Arianna (syarifah amani) ngan Taufiq (pierre andre)...sebab nyer kisah si arianna ngan taufiq la paling tak logik...ade ke bawak orang yang kita tak kenal...dah la pompuan plak tu...bawak balik ke rumah sewa...hisshhh mana ader orang buat cenggitu realitinya...kalu ader pon mesti orang tue berniat jahat....pastu yang si arianna tue plak bengong pi ikut si taufiq balik rumah tue buat apa...

dan kalu mengikut aku, kisah arianna-taufiq tu kalu ditukar atau ditiadakan dalam filem nie pon lebih baik...tapi ini pandangan aku ajer...filem tu bukan filem aku...jadi sukati pemilik filem tue la dia nak buat kisah cinta apa yang dia suka...

dan aku maleh nak komen banyak2 pasal filem nie sebab aku rasa korang pon mesti dah banyak baca pasal filem nie ataupun dengar orang bersembang pasal filem nie...tetapi kalu korang tak tengok lagi filem nie...aku rekemen korang pi la tengok filem nie...kalu yang kat Mesia tue, pegi la tengok kat wayang, jangan beli cd cetak rompak...sokongla industri perfileman negara...kalu citer omputih ka, bollywood ka...belila cd cetak rompak bebanyak pasal derang semua tue dah kaya...

pastu kalu yang dah tengok tue, pi la tengok lagi sebab aku rasa tak rugi tengok filem nie bebanyak kali...sebab banyak bende baik yang kita bley amik dari filem nie...dan Cinta tak semestinya hanya untuk pasangan kekasih...skop cinta terlalu luas...antara manusia dan tuhan, antara datuk dan cucu, antara kakak dan adik pon dinamakan cinta juga...

Read more at --> http://cintathemovie.com
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

3 Comments:

At Disember 19, 2006 9:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said...

Kalau ko suke cite ni, try tgk cite Korea tajuk Sad Movie. Lebih kurang jugak la, tp lebih ke arah sedih. Bukan serie but movie.

 
At Disember 20, 2006 12:04 PG, Blogger hayad said...

eh,shunjike..ajo saya cara nak sedut leh tak?
aritu nak tgk cinta tp full..geram tul rs

 
At Disember 22, 2006 3:57 PTG, Blogger Shunjike7 said...

ex -> aku dah tengok dh sad movie tue...not bad jugakla citer tu

hayad -> nak saya ajar cara sedut? boleh aje..apa salahnya...

 

Catat Ulasan