Going 2 Moon: Semakin Hari Semakin Tua


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Semakin Hari Semakin Tua

alhamdulillah....semalam usia aku meningkat lagi..walaupun setiap hari usia meningkat, tetapi semalam agak istimewa sebabnye semalam adalah hari lahir aku...muahahaha...dah tue bangka dah aku nie...tapi dokla perasan diri ini masih kanak2 riang...

so semalam ramaila yang berduyun-duyun (perasan lebih je nie padahal beberapa kerat je pon) menghantar ucapan selamat kepada aku....terima kasih la kepada korang yang walaupon ader sesetengah tu sangka hari lahir aku minggu lepas tapi korang tetap wish jugak...

so apa yang aku buat semalam? erm tak buat apa pon cuma buat bodo aje....huhuhu...takdela, aku tipu je....tengahari semalam hosmet aku sambutla birthday aku dengan menghidangkan kek dan puding buah-buahan....kek yang dihidangkan adalah kek gula hangus...buatan sendiri tue...tak mainla beli kat kedai...dan kek tu jugak aku ader gak tolong buat manakala puding tu plak idea aku....huhuhuhh...buat kek utk hari lahir sendiri....sedey tak?

Puding Buah, Kek, Cokelat

tapi tak kisahla sebab masa hari lahir Hairi dulu pon kitaorang buat sendiri aje kek birthday dia dan dia pon ader tolong jugak masa buat kek tu...bezanya Hairi tak sangka kek tu adalah untuk dia sedangkan aku nie sudah terang lagi bersuluh tahu yang kek aku buat semalam tu adalah untuk hari lahir aku....

pastu adela derang kasi hadiah...pastu ader gak coursemate aku yang gigih naik bas datang rumah aku semata-mata nak kasi hadiah cokelat...waaa susah payah aje korang nie...terima kasih la sesangat.....

dan semalam gak kat rumah aku nie ader 2 orang tetamu...sorang tu namanya Azlan dari Bath...kawan Pian, Hairi ngan Rafizol...pastu sorang lagi Ismail namanya dari Ireland, kawan si Pian...dedua orang nie lepak rumah aku sampai ari jumaat nie sebelum bertolak ke Warwick sebab ader PMS iaitu Perhimpunan Musim Sejuk (Winter Gathering) yang dianjurkan oleh MSM - Majis Syura Muslimun...

Rumah aku...Pian sorang ajer yang join winter gathering nie...Ruslan plak dah plan nak gi Surrey, London ngan Notiingham....aku, Amar, Hairi ngan Rafizol plak memang plan nak duduk rumah ajer masa winter break nie....winter gathering nie start jumaat nie sampai ari rabu depan...so rabu depan mungkin akan ader 2-3 orang lagi tetamu yang datangmenumpang rumah aku nie...

Gambar Yang Tidak Berkaitan

aku rasa la kan...rumah aku nie dah jadi macam rumah tumpangan plak...bezanya rumah aku nie free of charge...tak kena bayaran kalu nak tumpang...memangla tetamu tu membawa rezeki tetapi bila tetamu nie tak putus-putus kunjung tiba....so rasa macam pelik sikitla...rasa macam takder freedom kat rumah sendiri...yerla setiap perlakuan, pertuturan kena jaga...kang ader plak orang2 yang tak sayang mulut dok mengata pasal tingkah laku kitaorang yang buruk....

ala tapi aku peduli apa...ader tetamu ke....takder tetamu ker...sama ajer bagi aku....aku kalu bley taknak la jadi hipokrit...depan tetamu berlakon baik....takder tetamu jadi hantu...walaupun aku nie memang baik orangnya....jadi kepada korang2 yang nak datang tumpang rumah....janganlah segan...insya'allah aku akan layan dengan sebaikmungkin...moga2 dengan kedatangan korang tue akan la membawa rezeki kepada aku yang sudah hampir pokai nie....
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At Disember 22, 2006 8:20 PG, Blogger hayad said...

jgn risau, tetamu yg dtg bawa rezki, dan pnh dgr juga mengatakan tetamu yg dtg then pergi, dia bawak pergi sekali dosa2 kita...

tak tau la ni hadis ke ape..tak berani kata,tp pernah terbaca,di mn tak ingat.tp benda yg baik,ape slh kita terima,tul tak?

 
At Disember 22, 2006 3:56 PTG, Blogger Shunjike7 said...

yer betul tu....hihii

 

Catat Ulasan