Going 2 Moon: Kek


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Kek

Penatnya aku semalam....dari pagi sampai ke petang aku tak duduk kat rumah....asyik keluar berjalan ajer...tapi bukan jalan tanpa tujuan tau...aku berjalan ader tujuan...

Pepagi buta lagi aku dah kuar gi Edward Road ngan Amar...gi beli barang dapur...sebabnya barang untuk memasak kat dapur tue dah banyak habis...lagipon aku pon dah lama tak gi beli barang dapur...selalunya bebudak nie yang gi beli...aku cuma provide kan list barang2 untuk di beli...so untuk mengelakkan rasa bersalah...aku pon pi la beli semalam...

Lepas balik dari Edward Road tue...kuar rumah balik sebab nak gi city centre plak...aku, Amar ngan Hairi...kali nie nak beli barang2 nak masak mee kari plak macam udang,tauhu dll...Pian yang suruh sebab dia nak masak untuk dinner...semalam birthday hosmet aku sebenarnya...birthday si Ruslan...so kitaorang nak buat dinner special la sikit untuk dia...but actually takdela special sangat pon...biasa2 aje...so happy birthday Ruslan...

Pastu kitaorang singgah kat Mark and Spencer...nak beli kek untuk Ruslan...ingatkan nak buat kek sendiri tapi semua pon malas...lagipon dah takder idea nak buat kek aper...so lebih baik gi beli je kek...tapikan bukan satu kek je kitaorang beli...kitaorang beli 5 kek...hah amik ko....korang ade ke beli 5 kek untuk sambut birthday kawan korang...hehehe...nie semua salah nafsu la nie...dan juga Mark and Spencer sebab buat promosi kek katanya...

Kitaorang beli satu kek raspberry and chocolate...1 strawberry cheesecake and 1 mandarin cheesecake...3 kek nie boleh tahan la besarnya...yang cheesecakes tue ader promosi...buy 1 get 1 free...memang ketiga2 kek nie untuk Ruslan....pastu aku n Amar beli sebiji kek untuk diri sendiri...aku beli walnut n orange cake while Amar bought chocolate cake..but actually both cakes are small...cukuplah untuk 2 orang makan untuk sebiji kek tue...so jumlah semua kek yang kitaorang beli semalam adalah 5 biji...

Tapi kek raspberry n cokelat tue tak sedap...rasa pelik sikit...yang cheesecakes plak...marvellous...sedap giler...topping kat atas kek tue penuh ngan buah ajer...macam strawberry cake tu...bahagian atas tue masam tapi kat bahagian bawah tue agak manis..so macam seimbang la rasa masam dan manis tue...

balik dari city centre tue aku pegi ke Northfield plak...kali nie pegi ngan Hairi saje...kat Northfield nie ader la beli sikit2 barang personal...pastu singgah Sainsbury kejap beli barang dapur...balik rumah pon lepas maghrib dah nak dekat2 isyak dah...hehehe...penat wooo...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan