Going 2 Moon: Bad Mood


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Bad Mood

hari nie aku sebenarnya bad mood...pepagi buta lagi bila aku bangun aku dah rasa yang hari nie mood aku kurang baik...entahlah...mungkin ader a few things yang buatkan mood aku jadi tak best....

mungkin sebab semalam aku tidur awal sangat kot...pukul 9 dah tido....sampailah pagi nie...hah amik ko aku tibai tido berapa jam semalam...mungkin sebab tue la kot mood aku tak baik....tapi itu hanyalah satu sebab...

sebab lain aku rasa adalah mungkin sebab duit elaun aku tak masuk2 lagi...eiii tensionnya aku rasa...rasa macam nak balik malaysia pastu pi office KPM yang gah sangat kat Putrajaya tue nak tanya awatla duit elaun tak masuk2 lagi nie...setiap kali pon macam nie...lembap sentiasa...bebudak JPA ke, Mara ke, Petronas ke takde la plak jadi macam kitaorang nie...derang semua dapat elaun on time...tak pernah mengalami ketensionan macam kitaorang bebudak KPM...menyusahkan tau tak duit takde nie...nak bayar bil itu...bil ini...duit sewa rumah lagi... lainla bagi bebudak yang duduk hostel universiti sebab takyah risau pasal nak bayar bil2 nie semua...kalu orang yang dah keje tue mesti tau camner rasanya bila gaji lambat masuk...mesti tension jugak...hah samalah ngan kes aku skang...

pastu skang nie cuaca dan suhu kat sini pon menensionkan aku...sejuk giler....minggu nie setiap pagi aku tengok suhu mencecah -8 darjah celcius....mak datuk punya sejuk...dahla rumah aku berjimat duit punya pasal...heater hanya akan dipasang pada waktu2 tertentu saja...yerla kang kalu pasang heater 24 jam sapa nak bayar?...hantu nak bayar ke...mahal tau tak bil gas nak pasang heater...

malam nie ader usrah...baru habis...sepanjang usrah tue bukan aku tumpukan perhatian pon...fikiran dok merewang ke mana ntah...dok pikir tue la...dok pikir nie la...satu apa pon isi usrah tue tak masuk dalam kepala otak aku nie...lainla macam usrah minggu lepas....aku memang bergiat aktif dalam usrah minggu lepas...

pasal assignment takyah cakap la...sepanjang masa pon membuatkan aku jadi bad mood...pagi tadi lepas aku check due date untuk assignment aku...baru aku tahu yang minggu depan aku ader 5 assingment nak kena hantar...waaa...setiap hari satu assignment nak kena hantar....mampuihla minggu depan...bertungkus lumus la aku nak kena siapkan semua assignment tue...

erm skang nie aku dah tukar link...by the way aku tak inform lagi kat sesapa pon...sebab dan tujuan aku tukar link?..erm aderlah sebabnya yang tak dapat dielakkan...tapi entahlah aku sayang kat link blog aku yang lama...so aku ingat after a while aku akan tukar link blog aku kepada yang asal...biarlah buat sementara waktu nie aku akan biarkan link yang baru...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan