Going 2 Moon: Panas Tapi Sejuk


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Panas Tapi Sejuk

Ha tu dia tajuk entry aku...panas tapi sejuk...ala-ala tajuk lagu teman tapi mesra....ha tajuk tue nak menggambarkan keadaan cuaca kat Birmingham nie sekarang...tetiap hari skang cahaya matahari memancar-mancar...tapi walaupon cahaya matahari sangat terik, tetap rasa sejuk sebab ader angin yang bertiup kencang....tapi aku suka keadaan cuaca macam skang nie...rasa macam berada di Genting Highlands...nyaman ajer rasanya...

Skang nie dah hampir sampai ke penghujung musim sejuk...dan dah nak masuk musim yang aku paling suka, iaitu musim bunga...best wooo musim bunga...sebabnya cuaca yang nyaman macam skang nie...dan juga pemandangan sekitar yang penuh ngan bunga-bunga yang tengah mengembang...cantik bangat...macam-macam kaler....macam-macam saiz...

Macam-macam ada!

selain dari tue...last week ader election for our university student union...ala-ala majlis perwakilan pelajar kat Malaysia...cuma kat sini takdela parti pro-kerajaan or pro-pembangkang....student kat sini neutral ajer...bebas dari unsur-unsur politik...setahu aku ler...kalu salah taktau la plak....tapi memang neutral la student union nie...sebabnya derang akan perjuangkan apa yang derang rasa berguna untuk pelajar....derang memang akan hentam ahli politik tak kira la kerajaan atau pembangkang kalu ahli politik tue akan menyusahkan atau mengancam pelajar universiti...so bley dikatakan yang kempen mereka untuk meraih undi tue bebas dari unsur-unsur politik...

Ha, yang tue bangunan library university aku....besar kan...pastu kalu bley nampak yang kat tengah2 tue adalah tempat berkempen untuk calon2 student union election....ader macam2 banner...and kalu nampak kat kiri kanan jalan tue adalah bunga2 warna kuning yang baru nak tumbuh dan mengembang....

pastukan...katakanlah bagi satu jawatan tue hanya ader satu calon yang bertanding...derang tak akan diistiharkan menang tanpa bertanding terus tapi derang akan diundi jugak sama ada perlu diadakan pencalonan semula atau tidak bagi jawatan tue...kalu tak perlu pencalonan semula barulah derang akan diistiharkan menang...tapi kalu pelajar2 mengundi supaya perlu di buat semula pencalonan tue, maka orang yang bertanding tue perlu dicalonkan semula dan pelajar2 lain boleh juga mencalonkan orang lain merebut jawatan tue... tapikan...aku tak mengundi pon...sebab aku bizi sikit...hehehe..

Pintu gerbang Wing Yip

selain tue....for the first time my hosmet and i went to Wing Yip at Aston...10 minutes by car from my house...a chinese supermarket that sell asian stuffs...mostly chinese stuffs la kan tapi ader je barang2 dari negara lain macam Jepun, Malaysia, Thailand, Indonesia dan lain2...lebih kurang macam kedai Sing Fatt la jugak cuma Wing Yip tue besar sikit kot...memang heaven la pi shopping kat Wing Yip...macam2 barang masakan Asia yang bley di beli...
nak kicap ke...mee maggi ker...biskut kering HupSeng ke...roti canai segera ke...semua bley dapat...belacan...cencalok...budu pon ader...kalu dulu masa aku kat Mesia aku ingatkan mampus la kurus kering jadinya aku nie sebab kena makan western food sajor kat sini tapi hakikatnya nak masak masakan melayu atau Mesia senang ajer sebab bahan2 memasak senang didapati....sebab tue la badan aku semakin membesar bila duduk kat sini...

Badan aku bila balik Malaysia....

Pastu minggu lepas aku hantar gambar aku guna mms....pastu kan...mak aku terus tepon....mak cakap "Amboi lawa rambut....hang buat teknik rebonding ka? By the way (tu dia mak chek cakap BI) hang nak suruh mak hantaq duit buat potong rambut ka? Ka kat UK tue cikai sangat takdak kedai potong rambut?"


Hantu! opps...


« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan