Going 2 Moon: Semalam dan Hari Sebelumnya


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Semalam dan Hari Sebelumnya

Hai skang nie aku selalu aja buat entri past tense...macam dalam entri nie aku nak citer pasal semalam dan juga hari jumaat...bukan aper...minggu nie memang aku busy...sebab minggu depan aku ader 5 assignment yang nak kena hantar...purata setiap hari satu assignment nak kena hantar...assignment yang nak kena hantar esok pon aku tak siap lagi nie...haduii...

okay memula aku nak cerita pasal hari jumaat...ha aku dah citer yang salji turun dengan sangat lebatnya pada hari khamis dan petang jumaat tue...dan petang jumaat tue aku ader 2 kuliah sebenarnya tapi aku ponteng....tapi aku ponteng bukannya aku balik rumah tido tapi aku lepak kat computer lab buat programming yang nak kena hantar hari selasa nie...susah woo...tension aku bila buat programming tue asyik error semedang...dan aku dah janji ngan Amar nak gi sainsbury petang jumaat tue so masa aku keluar dari komputer lab tue salji memang tengah lebat la...

so takpela...kitaorang naik bas dari uni ke sainsbury...journey yang selalunya ambik masa 5 minit tapi oleh sebab traffic jam, dari uni ke sainsbury tue amik masa 20 minit...kira okayla tue...boleh tahan lagi...lepas shopping barang2 kat sainsbury tue, masa nak balik rumah tue...bukan main lama lagi aku ngan Amar tunggu bas...adalah dalam 45 minit kitaorang tunggu bas...memang jalan kat sainsbury tue jem giler sebab jalan penuh ngan salji dan jadi licin...so semua kereta pon gerak perlahan-lahan...or lebih tepat lagi macam tak gerak langsung sebab jem...bila bas dah sampai tue...lega la sikit sebab bey duduk atas bas yang panas sebab ader heater tue...

tapi punyalah la hazab sebab bas tue takleh bergerak pon...kalu yang duduk KL tue tahula betapa teruknya traffic jam bila KL banjir kan...ha samala ngan situasi aku hari jumaat tue...bas gerak sikit-sikit je...kalu nak bertanding ngan siput...laju lagi siput tue bergerak rasanya...kalu waktu biasa aku naik bas dari sainsbury nak balik ke rumah amik masa 10-15 minit...tapi petang jumaat tue aku amik masa 1 jam setengah nak sampai rumah...kalu ikutkan hati aku...nak ajer jalan kaki dari sainsbury tue balik ke rumah...tapi memandangkan tempat pejalan kaki tue licin sebab penuh ngan ais maka aku ngan amar duduk jela atas bas tue...lagipon tak kose aku nak jalan kaki dengan tangan penuh ngan barang2 shopping...tapi last2 sampai juga ke rumah...lega sangat rasanya...

pastu semalam plak kitaorang satu rumah kuar gi bandar nak beli barang2 rumah kat Sing Fatt...nasib baik semalam salji semua dah mencair...so okla bila keluar dari rumah tue...takdela takut jatuh tergolek bila berjalan tue...dan malamnya kitaorang gi makan kat Restoren Orkid kat Selly Oak...dah lama tak makan kat Orkid...walaupon takla sesedap mana makanan kat kedai tue tapi oleh sebab ader buffet pada harga yang berpatutan maka tibai sajala...janji perut kenyang... balik rumah pon dah tengah malam...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan