Going 2 Moon: Rampokan


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Rampokan

Assalamualaikum...

Hari nie bermula macam biasa jugak...bangun pagi gosok gigi terus mandi...takder apa2 pon...mood jugak baik...

Pastu hari nie kan jumaat...so kena la gi semayang jumaat...macam biasa gak...tak faham isi khutbah...hehehe...apsal tak faham??? sebab khutbah tue disampaikan dalam bahasa Urdu...or Tamil...or entahlah bahasa apa tapi bahasa orang India la...sebabnya masjid yang saya pegi tue ramai orang berbahasa Urdu...errr orang berbahasa Tamil kot...or orang yang berbahasa yg saya tak faham tue...ape-ape jela janji saya dengar khutbah...

Pastu bila balik dari semayang jumaat, Esah bagitau ader Polis datang rumah...Polis??? nak kater terkejut tue idakla tapi rasa biasa2 jer...masa saya nak keluar rumah gi semayang jumaat tue ader satu kete Polis depan rumah...ingatkan kawan atau sedara jiran sebelah...huhuhu...pastu Esah bagitau yang polis tue datang menyiasat pasal kes pecah rumah jiran sebelah rumah nie...oo ye ker...rupa-rupanya jiran sebelah kene rampok...tak tahu pon...malah tak kenal dan tak tahu pon sapa la yang dok sebelah rumah...hehehe cenggini ler duduk kat UK nie...don't know who are your neighbours...even if a killer living next door, who'll know?...alah kat Mesia pon ader jer orang2 yg tak kenal jiran mereka kan?? terutamanya yang duduk kat bandar2 besar...pegi keje awal pagi balik rumah tengah malam...masa bila nak beramah mesra ngan jiran kan?

So bila aku tanya Esah apa yg kene curi...or pukul berapa rumah tue kena pecah masuk pon Esah tak tau...ermm entahlah...yang penting lepas nie kena la sentiasa berwaspada...takleh nak tinggalkan pintu atau tingkap tak berkunci...dahla pencuri2 selalunya target rumah2 yang disewa pelajar...sebab selalunya students nie careless sikit...lalai...pastu selalunya barang yg kena curi macam laptop, PS2...henpon...mende2 yg senang diangkut curi...

Pastu malam nie lak ader 'Pontianak Harum Sundal Malam' yang melalak mengganggu kehidupan orang lain...ermm kehidupan aku jer kot...tak kisah la yg penting tak reti2 ker nak perlahankan suara tue...ingat duduk kat Gua Mulu ker?
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

5 Comments:

At Ogos 26, 2006 9:41 PG, Anonymous dayah said...

err...esah tu osmet ker? tp nm cam pomp? err..konpius,eheee..

 
At Ogos 26, 2006 5:23 PTG, Blogger misskasut said...

hahahah BOB BEKEHIDOPAN KOTOR..aduhhh bob baik ko clarify buat kesekian kalinya camana tempat tinggal korang nih? haii sangsi2..speku2 :P

 
At Ogos 28, 2006 6:58 PG, Blogger shunjike7 said...

dayah...ermm camnie citernya...skang nie saya tengah cuti summer...dari bulan 6 sampai la akhir bulan 9...sepanjang tempoh nie all my boyfriends are going back to malaysia except for me...so in this period...i'm staying with my other two girlfriends...Esah and Lana...cos i doesn't have another choice...but don't worry...although we're living under one roof but we still have respect to each other...and i will moving to my new house at the end of this week...

 
At Ogos 28, 2006 9:57 PG, Anonymous dayah said...

ehe..dayah tak kata bkn2,Dyh phm, ade gak memembe citer kt overc kdg2 terpaksa dok laki pomp under one roof dgn sesm rakan semesia... np tak blk mesianye? cuti lm tuuu..hoho

 
At Ogos 31, 2006 4:01 PTG, Blogger shunjike7 said...

cadangnya nak cari keje part-time, nak cari duit...tapi nak wat camna...cari keje sana sini semua pon tak dapat...jadi menganggur ajela..

 

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan