Going 2 Moon: Congrats


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Congrats

Tahniah kepada semua junior KPM kat Intec yang kesemuanya lepas cut-off point yang telah ditetapkan oleh KPM untuk fly...alhamdulillah...so sekarang korang just tunggu surat offer dari university pilihan korang dan pegi buat visa...

Teringat tahun lepas...masa lepas dapat result a-level la masa paling busy sekali bagi aku...kena tunggu surat offer dari university, pastu nak confirm kan accomodation ngan pihak university lagi, pastu nak kena buat visa... then nak shopping kain baju pinggan mangkuk semua nak bawak ke sini...muhahaha walaupun sebenarnya aku tak bawak banyak barang pon...

Proses nak buat visa la paling leceh...sebab nak kena turun KL buat visa...pastu dah la tak tau kena bawak gambar passport background kaler putih sedangkan gambar yg aku bawak tue background biru...jenuh aku berkejar ke Ampang Park tangkap gambar...nak buat visa tu kat wisma MCA...so dekat je la ngan ampang park tue...pastu mak aih punyalah ramai orang beratur nak wat visa tue...aku rasa dari masa aku amik no giliran tue sampailah turn aku gi kaunter adalah dalam 3 jam...mungkin lebih kot...sebabnyer cuma ader 2 kaunter sajer dan office buat visa UK tue punyalah kecik...orang yang nak visa tue plak punyalah ramai macam nak buat my kad kat JPN...

Pastu kalut dok pi shopping barang2 lagi...tapi bukan barang aku pon...barang family aku...aku pon konfius sapa la yang nak pi UK nie...aku ker family aku...aku beli barang sikit jer...yang banyaknya family aku...mentang-mentangla masa tue karnival megasale...

Benda2 yang aku bawak datang UK pon apa jer...kain baju 2-3 helai...jaket 1-2 helai...pastu barang2 makanan segera macam megi 2-3 bungkus...perencah makanan segera 2-3 paket...itu ajer...takdenyer aku bawak pinggan mangkuk periuk belanga tak lupa belacan budu bagai datang UK (macam sapa tatau...3-4 beg datang bawak UK macam nak menetap sini terus)...aku nie simple jer orang nyer...makan biskut tetiap hari pon bley (tapi kalu makan biskut jer macamana badan aku mengembang macam nie ek?? pelik dan ajaib tul)...pepun itu semua dah jadi sejarah...derang pon dah balik Mesia cuti summer nie dan next month akan datang balik UK...dan aku rasa tak mustahil kalu derang akan bawak lagi segala-mala makanan dari Mesia tu sampai 2 beg penuh ngan barang makanan ajer...ish ish ish...

Pepun kepada junior-juniorku...chewahhh....jumpa korang semua kat sini next month walaupun aku tau 2-3 orang jer junior KPM yang apply Birm...tapi ok gak...nanti bosan plak kalu ramai sangat Melayu kat Birm nie...tak berkembang la hidup aku...penat2 datang UK, tapi bila jalan2 kat bandar...asyik nampak orang Melayu...bukannya aku benci bangsa sendiri ok...karang ader plak yang wat speku kater aku lupa daratan bila datang UK...cuma....ntahla aku rasa tak best kalu ramai sangat orang Melayu kat sini....macam kat Manchester ngan Nottingham tue...sikit2 nampak muka Melayu...dah rasa macam kat Malaysia plak...bukan macam UK...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan