Going 2 Moon: Ieewwww


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Ieewwww

Arrggghhh 'budak kampung' yang menang AF (matila aku kena pukul ngan budak kampung)....ieewww maafkan aku kalu ader yang tersinggung ngan ayat 'budak kampung'...sebenarnya aku bukan nak hina budak kampung, tak pernah terlintas aku nak hina budak kampung cuma aku tak suka...yer aku TAK SUKA ngan budak kampung yang seorang nie....tapi betul ker dia budak kampung???? atau hanya berpura-pura menjadi budak kampung??? ermm satu persoalan yang bermain di fikiran aku...mungkin ader yang baca tulisan aku nie peminat 'budak kampung' tue...atau mungkin juga yang baca tulisan aku nie sependapat dengan aku mengenai 'budak kampung' nie...iaitu budak kampung tue TAK LAYAK menang!!!!

Hadui maleh aku nak tulis panjang2 cuma aku nak tarik perhatian korang mengenai keratan akhbar yang aku baca dari website Utusan Malaysia bertajuk 'Faizal Juara AF4'...(klik SINI kalu nak baca)...ayat pertama kat berita tue...'Berbaloi! Biarpun terpaksa menanggung hutang beribu ringgit,akhirnya impian Faizal untuk bergelar juara Akademi Fantasia musim keempat (AF4) menjadi kenyataan'...masya'Allah...apa sudah jadi?? seorang bapa sanggup berhutang wang ringgit demi anaknya menjadi penyanyi...aku tak faham! korang faham ke apa yang aku tak faham?...korang nilai la sendiri...perlu ker berhutang semata-mata untuk menjadi penyanyi??...

Arggghh aku dah tak bley berfikir dengan betul bila aku baca berita tue...komen aku adalah nampak sangat 'budak kampung' tue tak sepatutnya jadi juara sebab bapanya berhutang demi menghantar sms...maksudnya kalu bapanya tak berhutang, mungkin dia tak menang...tak cenggitu? itu pandangan aku la...tapi maybe jugak kalaupon bapa dia tak berhutang still dia menang...tapi entahlah...aku bukanlah anti-sangat dengan 'budak kampung' tue tapi bagi pandangan aku, ader orang lain (which is Farhan) yang lebih layak menang...tapi nak wat camna...dah memang rezeki Faizal agaknyer...sebab tue dia bley menang...

Tapikan...daripada bapanya berhutang menghantar sms kepada Astro...baiklah bapanya berhutang hantar si 'budak kampung' tue ke kelas bahasa inggeris...bukan lebih elok ker?? mana tak nyer...nak sebut perkataan inggeris pon tak tahu...hello... even bebudak tadika kemas ngan budak sekolah rendah kat kampung aku pon reti nak pronounce perkataan English...takkan la 'budak kampung' yang dah umur 20 tahun tak reti nak sebut kot....buat malu budak kampung jer...even kawan aku yang datang dari kampung yang ulu dari kampung si Faizal tu pon cakap English dengan fasih mengalahkan english aku...camna tue??? so bukankah lebih baik berhutang untuk menuntut ilmu dari berhutang untuk menjadi penyanyi?

Ok...mungkin sapa yang baca entry nie mungkin cakap aku bias kepada farhan tapi aku ader point kenapa aku suka farhan lebih dari faizal. first, aku pernha baca dalam internet mengenai tuduhan ataupun fitnah yang dilemparkan kepada farhan oleh orang2 yang dengki kat dia dengan mengatakan farhan nie janda ader anak seorang. bukankah memfitnah tue lebih teruk dari berzina? farhan tidak pernah berkahwin...dan sini aku nak highlightkan apa yang keluarga farhan buat...keluarga dia telah tawarkan RM50,000 untuk sesapa yang dapat buktikan farhan tue janda dan ada anak...bukankah itu suatu perkara yang baik??? maksudnya keluarga dia sanggup keluarkan duit sebanyak itu untuk membersihkan nama farhan...pastu point yang kedua...famili dia juga tak kisah sama ada farhan menang atau tidak kerana semua ini terletak pada rezeki masing2...sedangkan kalau nak diikutkan keluarga farhan mampu menghantar sms untuk menjadikan dia pemenang TANPA perlu BERHUTANG...famili dia cuma hendakkan farhan dapatkan ilmu daripada tenaga pengajar kat Akademi Fantasia tu jer (walaupon farhan tak dapat sebenarnya...huuhuhuh)

Dalam keadaan sekarang dimana Lebanon masih terus diserang oleh Israel...orang Palestin terus ditindas...ade plak orang Malaysia yang berhutang demi anaknya menjadi penyanyi...dimana satu sudut lain kat Malaysia yang ader orang sanggup menahan kelaparan dari berhutang untuk membeli makanan...hai...sampai bilalah benda2 nie akan berakhir?

Walau apapon...selepas dapat hadiah menghampiri 1/2 juta ringgit, mungkin selepas ini Faizal mampu terbang ke UK, USA atau mana2 ajer untuk belajar English...dan bley gi beli mesin urut yang dia tak pernah tengok kat kampung dia...pastu gi restoran makan steak...mungkin ada hikmahnya dia menang AF tue...

Aku plak...bilalah nak habis cuti summer nie?
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

6 Comments:

At Ogos 06, 2006 6:24 PTG, Blogger zhi shu said...

wah penuh emosi! btol bobo aku sokong...sokong part mana? aku sokong la bapak die tak spttnye pegi utang sbb nk sms tu..kalau ye btol pon utang, tayahla nk keycoooo..anyway aku suke je faizal, aku tak suke ngat farhan..muka kerek muahahaha..ala bob, bapak die salah wat kenyataan la bob..jgn marah no..kasik je faizal menang nyaahahhahaha ;)

 
At Ogos 06, 2006 6:25 PTG, Blogger zhi shu said...

ok next pria fantasia...bobo dr uk ok ;) wahahah peace bob :)

 
At Ogos 07, 2006 10:09 PG, Blogger hayad said...

aha,ade gak terbaca psl bapak dia berhutang tu. pastu ade gak baca mengatakan bapak dia bg topup kad kt org suh undi anak dia..biasa la kan, dlm AF nk menang undi byk2 la. Sore tak sdp pun leh jd menang klu populariti lbh..ye dak?

ps: klu tak slh saya "memfitnah lbh teruk dari membunuh"

 
At Ogos 07, 2006 9:19 PTG, Blogger Shunjike7 said...

misskasut : yeyeh...next mr pria konon...

hayad : kalu ader duit + popular+hensem/kacak...semua pon jadi

 
At Ogos 08, 2006 2:44 PTG, Blogger TeacherNunu said...

heheheeh..takpelah.dah rezeki dia..hehehe komen yg bisa korang dgr.tapikan.cikgu suka gak sore pesal nie.sore farhan pun suke.sore cikgu lagiiiiiiiiiiii cikgu sukeee ne ngeh ngeh

 
At Ogos 14, 2006 4:45 PG, Blogger Shunjike7 said...

hehehe...kalu kiter sendiri tak suker suara kiter...orang lain lagila tak suker

 

Catat Ulasan