Going 2 Moon: Summer Sale


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Summer Sale

Hari nie aku kuar shopping ngan Esah...yerla sepatutnya kitaorang kuar ari sabtu lepas tapi tak jadi sebab masalah teknikal...huhuhu...ala aku bukan shopping apa pon...beli seluar 2-3 helai jer...pastu gi kedai Sing Fatt beli barang dapur dan juga barang makanan...macam kicap, mee megi, pastu beli seafood...yerla lama tak makan seafood...asyik2 beli ayam...maka tadi beli ikan kembung, sotong ngan udang...nyum nyum...tapi seafood tue tak segar pon...yang jenis beku punya...kalu yang segar...mahal wooo kat UK nie...bagi aku yang kedekut nie la...dah la plak tue...ikan yang dijual tu plak yang aku tak pernah tengok...biasala tu kan...laut kat UK nie mana sama ngan laut kat Mesia...sebab tu la aku tak pernah beli ikan segar kat sini...pasal tak memenuhi selera aku yang besar nie...

macam nak putus tangan bawak balik barang2 tu...yerla semua pon berat2...ikan sekilo...udang ngan sotong tue pon sekilo...pastu kan bende2 tu kan beku...lagi berat la bende2 tue...campur ngan botol kicap ngan botol sos tiram yang paling besar tue...mana tak berat nyer...seb baik naik tren...kalu naik bas memang jenuh la nak angkut...

ekceli itupon sebenarnya tak abih shpping lagi...ingat nak beli jersi bola yang kawan aku nak...tapi takde plak kaler baju yang dia nak...tinggal kaler merah jer...lagipon tangan dah penuh ngan bende2 yang beli kat Sing Fatt tue...tak kowser aku nak pilih ngan tangan penuh...



yang bestnyer...skang nie tengah summer sale kat UK nie...ala kat Mesia skang nie pon tengah Megasales kan...aku tengok semua kedai ader sale...kat kedai Next...sale sampai 50%...pastu kat kedai2 lain kat Bullring tue sale sampai 70%-80%...naik berpinau mata aku melihatnyer...walaupon ekceli yang sale tue kedai2 yang jual baju pompuan...kalu kedai2 yang jual baju lelaki tue...sale dier ciput2 jer...30%-40% jer...bengang tul...
tapi takper...aku dah janji ngan Esah nak kuar lagi minggu nie gi shopping...best tul duk kat Birm nie...banyak kedai shopping...pastu orang yang membeli-belah tu pon ramai gak...sebab summer school holiday at UK already start last saturday until early september...walaupon weekday...dan panas...ramai jer keluar orang membeli-belah...termasukla kitaorang nie...

pastu tadi aku baca kat website Utusan Malaysia ruangan hiburan...ader tajuk 'Maya Karin Tak Dating Suami Orang'...ala Maya si pontianak tue...aku baca tajuk tue aku teringat kat seseorang tue...ala korang pon tau kan sapa...ala yang nak kahwin bulan depan tue...hahaha...pastu dalam tue Maya cakap dia janji ngan peminat takkan dating ngan suami orang pasal tak nak jadi isteri kedua dan hidup bermadu...hiks...yang nak kahwin bulan depan tue dating ngan suami orang tapi tak jadi pon isteri kedua...apatah lagi bermadu...sebab kahwin ngan duda katanya...padahal pakai title duda tue tak sampai setahun...so Maya...belajarla ngan orang tu...maka tak jadila isteri kedua..apatah lagi hidup bermadu.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan