Going 2 Moon: Laksa


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Laksa

yaa...hari nie aku, Lana ngan Ecah dah dijemput oleh Kak Mag sekeluarga untuk makan laksa dirumahnya...hahaha....dah lama aku tak makan laksa...ekceli dah 2-3 kali dah dia ajak kitaorang gi makan rumah dia masa cuti nie tapi kitaorang tak pegi...sebabnya?...aku malas+segan nak pi...bila aku malas nak pi...bebudak ni pon malas gak...aku bukan aper...ntah aku nie memang tak suka sangat pegi rumah orang...even rumah sedara mara aku...ntahler...sebab aku nie penyegan kot...tapi kalu rumah kawan2...tak segan plak...maksud aku rumah yang semuanya bebudak bujang yang aku kenal tak kira la lelaki ker pompuan...tapi kalu rumah orang yg dah berkeluarga nie...aku tak berapa gemar nak pi...mungkin sebab aku nie tak berapa reti sangat nak bersembang ngan orang lain selain dari kawan2 aku...kalu aku jumpa orang lain...terutamnya orang tua...macam takder point nak sembang...tapi kalu ngan kawan2 aku...ader jer point nak sembang...riuh rendah lagi aku sembang...betul tak kawan2ku? (matila takder orang mengaku dier kawan aku)

tapi disebabkan dah 2-3 kali Kak Mag ajak...maka aku pegi la juga...yerla kesian kat Kak Mag...pepenat ajak kitaorang...tapi kitaorang tak pegi...so takpela...tapi sebelum pi rumah Kak Mag tadi...seperti biasa...mestila singgah shopping complex One Stop dulu...tempat faberet untuk membeli belah...dekat jer dari One Stop tue ke rumah Kak Mag...dalam 5 minit jalan kaki...yang bestnyer kat One Stop tue...sebab ader supermarket Asda...supermarket yang paling aku suka...hahaha...sebab Asda lagi besh dari Sainsbury dan Tesco...apa yang beshnyer pon aku taktau nak cerita kat korang macamana...tapi memang beshler...pastu kat One Stop tue aderla 2-3-4-5-6-7-...kedai2 lain...biasala...namanya pon shopping complex...mestila ader banyak kedai2...sempat ler aku membeli-belah sikit kat sportsworld kat One Stop tue...tak macam orang tue (sapa tatau) yang shopping sampai 5-6-7 beg kaedahnyer...hahaha (matila aku kena smash ngan dia nanti *lariiikkk*)...

pastu bila dah abis shopping...nak tepon la Kak Mag kater nak pegi rumah dia...tapi tak dapat-dapat...try banyak kali pon tak dapat...pastu aku try tepon Dr Hafizal pon tak dapat2...maka mulalah kitaorang bertiga membuat speku-speki...mungkin Dr ngan Kak Mag ader emergency ker...erm lupa yang kitaorang nak datang ker...ader la 2-3 speku-speki yang kitaorang buat disebabkan tak dapat nak mengontek Kak Mag dan Dr Hafizal...kalu ikutkan aku...aku nak balik jer...tapi budak tu nak gak pegi kan...maka aku mengalahla...aku ikut gak budak 2 orang tue pi umah Kak Mag...hehehe...baik kan aku? (hiks terpaksa katanya)

bila dah sampai umah dari jauh tengok keter Kak Mag takder...sempat lagi kitaorang buat speku-speki nie...kater kak mag memang takder kat umah ler...kater kak mag keje la...(hiks bukan kitaorang yg wat speku-speki tue...aku jer sebenarnya yang buat)...tapi sebenarnya kak Mag ader jer kat umah...hahaha...memandai jer wat speku-speki...

so...dapekla kami makan laksa...sedap nyer Kak Mag masak...so far aku makan masakan Kak Mag memang sedapler...bertuah Dr Hafizal dapat Kak Mag...pasangan bahagia gitu...anak pon dah ader 4...3 pompuan satu lelaki...comel2 anak KaK Mag ngan Dr Hafizal...tapikan...mencabar nyer ader anak2 kecik nie...baruler terase mencabar...ade ker orang sibuk nak semayang...si Hannan ngan Iman yg comel tue dok la menyempit kat situ gak...aku hampir2 nak sujud atas punggung Iman tadi...memang sejujurnya tak khusyuk ler semayang...tapi memang aku suker sangat ngan keletah anak2 Kak Mag nie...walaupon aku nie takde ler reti sangat nak layan bebudak...tapi aku tetap mesra...tak macam sapa tatau...yang ader pakwe askar tue...yang asyik wat muker garang ngan bebudak tu...hahaha...tauler ader bf askar...jangan ler garang2 ngan bebudak tue...belum kawen ngan askar dah praktis dah disiplin askar...muahahaha (mintak2 ler dia tak baca entry nie...kalu tak mampus aku disuruh lari sambil usung balak 3 kilometer)

*Iman dan pakwenyer*

*Hannan dan bapak angkatnya*

maka ituler cerita laksa aku...tapi sirius ler memang sedap kuah laksa kedah tadi...pastu masa balik...Kak Mag dah bekalkan sambal sotong ngan bihun goreng...ermm nyum...nyum...terima kasih bebanyakler Kak Mag (hiks macam ler Kak Mag baca blog aku)...lenkali jemput ler kami pi makan lagi...walaupon belum tentu aku pegi.hahaha
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan