Going 2 Moon: Panas + Malas = Ketupat Daun Palas


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Panas + Malas = Ketupat Daun Palas

Ermmm best nyer waktu raya...bley makan ketupat daun palas. Hangpa tau kan ketupat daun palas? Ketupat nie jugak di panggil ketupat pulut atau ketupat segi tiga. Yang satu lagi ketupat tue di panggil ketupat nasi atau ketupat bawang yg bentuknyer segi empat dan sarung ketupat tue diperbuat dari daun kelapa manakala sarung ketupat pulut plak diperbuat dari daun palas. ye ker daun palas? entah, aku rasa ler...

*ketupat daun palas @ pulut

Motif aku citer pasal ketupat pulut hari nie? Takder motif pon tapi sajer jer cerita...kalu waktu raya, mak aku wajib buat ketupat pulut tue...tapi aku takdela suka sangat...pasal entahler...mungkin sebab kalu raya mak aku buat banyak sangat kot...tapi kalu hari bukan raya...bila mak aku buat sikit jer...aku suka plak...waktu raya aku cuma suka makan rendang jer...dan bagi aku waktu raya yang penting kena ader nasi putih...sedap woo makan pepagi raya...sebelum pi semayang raya...breakfast makan nasi putih ngan rendang ayam ataupun rendang daging ataupun kedua-duanya sekali...almaklumlah sebelum raya sebulan berpuasa (macamlah waktu puasa tak makan nasi)...

*ketupat bawang @ nasi

okaylah takmo citer pasal raya...sedey woo raya kat UK nie...raya tak macam raya...ader ker pagi raya ader test...test module 1D plak tue...nak wat camna...dah namanya pon negara orang putih...mana la dia tau raya...krismas dia tau ler...

*motif santa claus berkumpul beramai-ramai?

Ok aku nak citer pasal hari nie...aku ingat lepas semayang jumaat nak pi beli barang dapur...macam ayam...pastu ader la 2-3 barang lagi...tapi bila dah abis semayang tue...macam malas lak nak berjalan...lagipon panasla...so aku balik ler umah...tak jadi ler gi beli barang...esok je la aku pi beli yer Esah, Lana...lagipon hari nie bukan kiter masak pon (huh, alasan semata-mata)...kiter kan nak kuar makan malam kat restoran...hehehe...seb baik ader orang nak belanja aku...kan Esahh kan...kan Lana kann..kalu tak mampuih la aku tak pi makan luar...

Okaylah...aku nak pi keluar makan nie...ala bukan restoran aper pon...pi makan buffet kat kedai orchid tu jer...chow cin cau = chow yun fatt...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

3 Comments:

At Julai 15, 2006 10:40 PTG, Blogger misskasut said...

bob ko rindu raya kat mesia ke? bob ada permintaan..nk tgk gamba esah ngan lana :D

 
At Julai 15, 2006 11:43 PTG, Blogger shunjike7 said...

ala,nak wat pe ko tgkmuka derang...baik ko tgk muka aku nie...walaupun tak hensem tspi manis ada...

 
At Julai 21, 2006 8:18 PTG, Blogger misskasut said...

hahahhaha

 

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan