Going 2 Moon: Dolu-dolu


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Dolu-dolu

hiks, teringin lak nak main sorok-sorok ataupun kat kampung aku panggil 'hide and seek'. huhuhu...bukan aper kalu dah takder bende nak buat mula aku nie fikir yg mengarut2. Entahler, bila dah tua nie teringin rasanya nak kembali muda. Rasa seronok jer masa kecik-kecik dulu. Waaa best woo jadi budak kecik. Takyah fikir apa2. main jer keje nyer. Ader exam pon macam takde. Nasib baik mak bapak aku tak macam orang lain (mak bapak orang lain? sapa tatau) yang asyik dok suruh anak dier belaja 24 jam sehari.

Masa kecik dulu macam2 permainan ader. Contohnyer macam main rounders. Aku tataula kat kampung korang panggil game tue nama apa. Tapi kat kampung aku panggil rounders. Cara nak main dier lebey kurang macam main besball. Pastu selain tue ader game galah panjang. Selalunya main galah panjang nie guna court badminton. Best betul waktu sekolah rendah. Asal waktu rehat jer pegi main. macam2 jenis permainan ader. Dan semua permainan tue pon main ramai2. I means it need more than 2 persons to play it.

Dulu2 masa zaman kiter mana la ader game elektronik macam la nie. Skang nie ader PSP la, gameboy la. bebudak la nie biler waktu rehat kat sekolah main psp. pastu biler balik umah main ps2 plak. Takpun main game computer. Kecik2 dah pegang komputer. Bukan setakat komputer, depa la nie pon dah ader hp. So, aku rasa la nie macam dah kurang dah interaksi ngan rakan sebaya. Aku rasa la. Yerla kalu dah main psp tue mana ader main ramai2. main sorang2.

Pastukan, aku teringat. Zaman kecik2 dulu macam ader musim2 permainan. kalu musim kereta lumba mainan, semua budak pon beli dan main keter lumba. kalu musim main guli, semua bebudak pon sibuk dok kumpul guli. Pastu ader sekali tue musim bela haiwan elektronik. Apa nama ntah bende tue, aku dah tak ingat. Ala yg kiter beli bende tue pastu kiter jaga dier macam kiter jaga haiwan betul. Kiter bagi makan bende tu, pastu main2 ngan bende tue. Dari bende tue kecik sampaila bende tue besar. Waktu kalu bley semua pon nak kene ader bende tu.Hikksss perabih duit mak bapak jer.

Doraemon yg datang dari masa hadapan

Kalu aku mintak kat mak aku selalunya mesti mak aku tak kasi beli. Katanya membazir sajor. memang membazir pon sebab biler musim game tue dah habis, takdenyer aku nak main dah bende tue. Eiiss seronoknyer kalu ader mesin waktu ataupun time machine. Bley aku kembali ke masa dulu2. Tapi kalu betul ler ader mesin tue, aku rasa banyak lagi bende yang aku nak wat. Memang banyak sangat yang aku nak wat masa dulu2 tapi takder kesempatan. Dan banyak yang aku perlu perbetulkan segala kesilapan aku dulu2. Contohnya jangan makan banyak2 sebab nanti jadi 'sihat sangat'.

Tapi sayangnya mesin tue tak wujud. Eventhough di masa depan di mana mungkin kiter akan ader teknologi yg canggih, aku tak rasa yang mesin tue akan wujud pasal kalu mesin tue wujud maka makin huru hara lah dunia yg dah sedia huru hara nie. Nanti semua orang pon nak kembali ke zaman silam. Semua pon nak ubah kejadian dulu2. Maka susahlah generasi akan datang amik spm paper sejarah pasal sejarah selalu berubah. Kang tengah2 jawab exam paper sejarah spm, pemeriksa tue kater, 'oppss soalan tue dah tak valid pasal bende tue tak jadi berlaku'. Bleyy cenggitu?
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

3 Comments:

At Julai 11, 2006 9:20 PG, Blogger sHaH said...

ko lupa satu game

ZERO-POINT
main lompat-lmpat pakai getah

aku terer tau main ni dulu
siap main dekat hosatek KE lagik!
hahahahahahaha

 
At Julai 12, 2006 4:50 PG, Blogger Shunjike7 said...

hishh ko main ngan anuar dan zul ker?

 
At Julai 12, 2006 9:05 PG, Blogger sHaH said...

la la la la la la la la

 

Catat Ulasan