Going 2 Moon: Mengantuk


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Mengantuk

Hiks semalam aku tido awal sekali. Aku rasa sebelum maghrib aku dah tido. It means aku start tido lebey kurang dalam kul 8 malam. Dan aku bangun kul 4 pagi tadi. Waaaa abis 3 waktu semayang aku miss- maghrib, isyak & subuh- tak sedar langsung. Aku pon tak sedar camner aku leh tertido. Sedar2 dah kul 4 pagi. Dah cerah pon kat luar tingkap tue. Maka gigihla aku semayang untuk 3 waktu terus pagi nie. Nak kater aku letih sangat semalam, aku bukannyer buat aper pon. Tapi maybe sebab aku tak tido petang semalam kot pasal so far tetiap hari aku akan tido petang *sebab tu perut aku makin memboyot*. Tapi takpela, nak wat camner...

So, aku nak citer sambungan kisah blender yang sengal. Maka semalam aku pon pi la kedai Argos tu balik nak minta refund alkaedahnye. Memula dia tanya apa yang tak kene ngan blender tue. Aku jawabla yang mende alah tue tak berfungsi. Pastu dier tanya nak ganti yang baru atau nak refund. Oleh sebab kater2 akak yang menerjah aku tue masih lagi terngiang2 kat telinga aku nie maka aku amik keputusan aku nak duit aku balik. Taknakla aku ganti yang baru. Kang kalu rosak lagi, tak ke naya aku kena pi city centre lagi sekali. So takpela. Yang aku terkejut tue, dia tak check langsung blender yang aku pulangkan tue. Dia cuma tanya aku semua compartment blender tue ader dalam kotak tue ker. Aku kater aderla. Pastu dia tak bukak langsung kotak tue nak check sama ada aku tipu ke tak. And dia terus bagi duit aku 19.99 pound.

Tapi inlah cara kat UK kalu korang nak tau. Dia takdela nak soal jawab bagai macamla korang tue pencuri. Derang anggap orang lain tue jujur kaedahnyer. Yerla kalu naik tren pon bukannyer ader mesin check tiket macam ktm komuter tue. Kalu korang tak beli tiket pon korang bley naik tren. Tapi kalu nasib tak baik, aderla pemeriksa tiket atas tren tue. Selama aku naik tren nie, baru sekali aku jumpa pemeriksa tiket *tapikan aku jarang naik tren, aku selalu naik bas sajork*. Pastu takpela, aku pon pi la bukak balik katalog barang2 kat Argos tue. Memula aku ingat nak beli blender jenama Philips tapi terperasan ader jenama Kenwood. So aku pon beli la blender Kenwood tue ngan rege 24.99 pound. Mahal 5 pound sajer dari rege blender hanjeng jenama Moulinex tue.

*inilah dier rupa blender Kenwood tue
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan