Going 2 Moon: Hari nie


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Hari nie

erm, hari nie aku dok berkurung jer dalam bilik. Tak kelua rumah bilik langsung kecuali pi toilet 7 kali dan pi dapur 6 kali (macam anak dara plak aku nie berkurung dalam bilik sajor). Precise tak aku sampaikan berapa kali aku pi dapuq pon aku kira. Itu dinamakan betapa bosannyer aku hari nie sampaikan aku bley ingat berapa kali aku pi dapuq ngan toilet. Bila bangun pagi tadi terus on'kan ym. Ader 4-5 orang jer yang online. Si siput ngan teman serumahnyer itu pon tak online. Masih tido lagi (apa punya anak dara, matahari dah atas kepala pon tak bangun tido lagi). Pastu ader kawan yang baru aku kenal ajak chat. Aku kenal dier nie pon sebab dier kawan kepada kawan lama aku. Gigih aku nie pasal ngan tak mandi, tak gosok gigi terus chat ngan orang lain.

Maka bermulalah sesi berkenal-kenalan (poyo jer aku nie ader sesi berkenalan konon). Kalu dier nie kawan kepada kawan aku maksudnyer dier nie musti satu kepala ngan kawan aku tue which is satu kepala ngan aku. Seronok tau ader kenal orang yang satu kepala nie. Senang kalu nak sembang. Takderla poyo jadinya aku nie. Tapi aku nie yakin jer dier satu kepala ngan aku. Ntah2 tak satu kepala. Tapi takpela. At least aku ader kawan baru. Takdela bosan sangat hidup aku nie kalu asyik ngan kawan lama jer. Bak pepatah, 'ader yang baru, yang lama dilupa jangan'. *Hiks, pepatah cipta sendiri*. Sembang punya sembang, rupa-rupanya dier nie kenal plak ngan kawan aku sorang lagi. Errmm, what a small world. Aku kat UK, dier nie kat Aussie dan kawan aku tue kat Mesia.

Dah habis chat ngan dier barula si Lana online ym. Itupon hangpa nak tau apa dier kasitau aku? Dier cakap yang si Esah tue tido lagi dan dier pon nak masuk tido balik. Apa punya anak dara nie. Ish, ish, ish. Kalu anak teruna lain ler *hikhikhik, bias tul aku nie* bley la tido sampai tengahari. Siap wish good night lagi kat aku. huhuhu...

Then, aku tengok drama Korea. Entahler sejak datang UK nie, suka betul aku tengok drama Korea. Ni suma salah Pana (berani nie salahkan orang lain). Kalu orang lain layan Prison Break, Supernatural, aku plak layan 1% of Anything, My name is Kim Sam Soon dan banyak lagi la. Tapi takper, aku dah azam masa cuti summer nie aku nak donlod citer2 omputih macam Prison Break, Supernatural, The O.C dan a few other series. So far aku dah abes donlod dan tengok citer Desperate Housewives ngan House M.D.

Aku nak habiskan cepat2 citer Korea nie pasal bebudak yg balik Mesia nie ader tinggalkan aku a few citer omputih ngan anime. Ruslan kasi kat aku citer Tru Calling. Amar plak ader kasi a few anime which is i don't remember the tittles. Lunch tadi aku masak nasi goreng sajork bersama battered fish portion and kepak goreng. Ingat nak pi Big John beli chicken and chips tapi malas plak aku nak tunggu bas 46 tue. Bila aku tunggu bas musti bas tu lambat. Bila aku tak tunggu, berderet-deret plak bas tue lalu aku tengok. Bengang giler.

Bila dah habis aku tengok drama Korea tue, aku sambung tengok anime. Tajuknyer Yakitate. Anime ni aku pinjam dari si Esah. So, ini sajela yang aku buat sepanjang hari nie. Macam mana tak gemuk kalu dok ajer dalam bilik. Ingat esok nak pi jalan2 la. Bukan jalan2 kat mana pon tapi pi jalan2 kat The Vale sajor tengok itik berenang. Tapi plan ajer. Entah jadi entah tidak.

Bebudak tue musti dah sampai Mesia. Tapi tak call aku pon lagi. Entah2 derang tue bukannyer ingat kat aku. Yerla kalu dah dengan keluarga tue mana nak ingat aku. Lagipon kat Mesia tue kan ramai lagi kawan2 derang (emo plak aku nie tak pasal2). Tapi yang pentingnyer derang dah selamat sampai.

Ok, aku nak pi sambung tengok Yakitate...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

6 Comments:

At Jun 25, 2006 8:36 PG, Blogger zhi shu said...

ha ah kau..emo tak pasal..sian kau sangap..orait la tu bleh nonton anime..ko jgn tgk laju2..nnt cepat habis ;) pastu ko puasa lah..nnt ko tak makin membesar ;)

lg satu..kenapa ko tak tulis ko bekenalan ngan perempuan comel..iaitu aku ;) tulis je nama aku.tayah beteka teki pembaca blog ko yg lain..huhuy!

okla sehingga betemu lg..

ps: hai shah pon musti buat taik mata je weekend2 nih..

 
At Jun 25, 2006 10:36 PG, Blogger Shunjike7 said...

ala ko nie, biarla rahsia yang aku chat ngan ko

 
At Jun 25, 2006 1:12 PTG, Blogger zhi shu said...

ala kau pon nk tema lagu siti jugak ke? busuk je ...tapelah biar satu dunia tau..kite pakai lagu tema siti ngan toophat..dua dunia pulak ;)
ok merapu..tensen kalkulator ilang
ok bai

 
At Jun 26, 2006 8:37 PG, Blogger sHaH said...

wah..rancak nye 2 org ni berchit-chat
bangga2
aku suka
tepuk2

p/s
lepas ni shah akan buka agen mencari kenalan!

 
At Jun 26, 2006 7:24 PTG, Blogger zeleonnicai said...

ello bole berkenalan?

 
At Jun 26, 2006 8:26 PTG, Blogger Shunjike7 said...

nak berkenalan? uih buat malu aku sajor...macam orang femes lak nak kenal ngan aku...<---ayat berangan. ermm, kalu nak kenal, sila2 jgn malu2...sayor sudi nak kenal ngan awak

 

Catat Ulasan