Going 2 Moon: Semalam


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Semalam

hiks, kalu tajuk entry aku sebelum nie adalah 'Hari nie', untuk tajuk entry hari nie plak adalah semalam. Bengong plak aku rasa. Apa punya tajuk daa?

Sebenaqnya hari nie aku nak citer pasal semalam. Sebabnya hari nie aku takder citer menarik. Yang kedua pasal semalam aku ader cerita yang takdela menarik sangat tapi at least menarik dari cerita hari nie (korang faham tak ayat keling aku nie) . Tapi semalam aku tak sempat nak citer.

Semalam aku kuar gi shopping ngan Lana. Well, ekceli bukan shopping apa pon. Just teman dier gi beli barang dapur. Kalu nak di ikutkan, aku sebenarnya malas nak kuar pada hari ahad pasal hari ahad kat UK nie bukan macam ari ahad kat Mesia. Hari ahad kat sini sangat tak best. Sebab kalu hari ahad, mostly kedai- apa2 kedai jer - akan bukak sekejap jer. maksud aku, derang akan bukak lambat dan tutup awal. Kebanyakan kedai hanya akan bukak paling awal kul 10.30 pagi dan akan tutp paling lambat kul 4.30 ptg. Hadui, bosannyer hari ahad kat UK nie. Kalu kiter kat Mesia, hari sabtu ngan hari ahad la kedai2 akan bukak awal pagi dan tutup lambat tapi kat sini hari sabtu jer macam tu while hari ahad sangat bosan. Even public transport pon tak banyak.

So, disebabkan bas no 46 takder service pada hari ahad (bas 46 nie lalu kat hall aku. bus stop dier kurang 5 minit jalan kaki dari bilik aku.see, this is another reason i hate to go out on sunday), i need to walk to Bristol Road which is 15 minute walking to get a bus. Tapi takpela kan, disebabkan aku dah janji ngan Lana maka terpaksa la aku pi jugak. Lagipon aku ader barang nak kena beli jugak.

Selain aku ngan Lana, ader Kak Diba. Kak Diba nie postgrad kat universiti aku. She's taking Phd in Mathematics which is in same department as mine. tapi Kak Diba nie nak balik Mesia dah on the day after tomorrow. So, dia ader barang2 yang kena beli untuk dibawak balik ke Mesia.

Destinasi utama-Perry Barr. Perry Barr nie adalaha kawasan imigran seperti orang2 Pakistan, India, Africa, Latin dan juga termasukla Malaysian. Memang banyak imigran -haram dan halal- yang tinggal kat sini. So, kat sini adelah kedai2 yang jual makanan halal. Selain tue, kat Perry Barr nie ader One Stop shopping centre dan kat dalamnyer tue ader supermarket Asda. Hehehe, bagi aku, niela supermarket yang paling aku suka. Sebabnyer, rege2 barang kat sini lebey murah nak dibandingkan dengan Tesco dan Sainsbury. Ala,murah 2-3 sen jer tapi still murah kan?

So, kitaorang pon bershopping la kat situ. Tapi kelam kabut sikitla pasal kitaorang sampai situ pon dah kul 3 petang and Asda tu plak tutup kul 4 ptg. tapi sib baik sempat beli barang2 yang kitaorang nak. So, takpela.

Dah habis shopping kat Perry Barr tue, kitaorang pon naikla bas nak balik ke rumah. Tapi alangkah malangnya, sebelah kitaorang duduk tue ader pakcik tua tgh minum arak. Masya'allah baunya, tak dapat aku nak bagitau korang. Yang paling tak tahan masa dier tuang masuk dalam cawan (siap ader cawan tue), baunya sangat2la menusuk hidung. EEiiii bencinya ku. Aku taktaula korang pernah bau arak ke tak. Tapi tu tak cukup horror lagi. Paling horror adalah masa dier MUNTAH..Bluuueeekkkkk (nie semua salah mulut Lana. Masin tul mulut dier. Dier kater yang pakcik tue akan muntah). Ya rabbi, aku pon terikut nak muntah masa aku tengok tue. Ditambah baunya lagi. Kalu nak diikutkan aku, mau jer aku turun dari bas la tue jugak. Tapi mengenangkan dah nak sampai, aku tahankan jer. Tak lama pastu, pakcik tua tu pon turun. Ha, lega tapi bau arak + muntah dier tue still ader.

Aku pon dah nak termuntah masa tu tapi aku tahan jer pasal malu la aku kalu aku muntah depan Lana ngan Kak Diba. Jatuhla maruah aku kalu aku muntah. (eleh, si Esah mesti kutuk + gelakkan aku biler dier baca nie). Sib baikla tak lama lepas tu kitaorang pon turun dari bas yang lahanat tue. Bas tue tak lahanat tapi pakcik tu yang lahanat. Aper punya nasib daa semalam.

So, biler sampai bilik semalam, terus aku jadi pening2 lalat sebab bau-bauan dalam bas tue. Apalagi, terus telan panadol 2 biji. Ingat nak telan 4 biji terus tapi nasib baik aku masih waras. Maka lepas tu jer aku terus tak sedarkan diri sampai kul 3.30 pagi tadi. Errmm sampaikan maghrib+isyak terlepas. Subuh pon tinggal nyawa2 ikan jer.

Lepas subuh tue aku dah takleh tido. Pusing kiri, pusing kanan, pusing kiri balik. Bangun, duduk, bangun, duduk tapi still takleh tido. Maka aku pon amikla langkah drastik, telan lagi sebiji panadol. Tak sampai 10 minit aku tido balik. Itupon waktu tue dah nak kul 5.30 pagi. Tapi takpela pasal aku bukan nak wat apa pon pagi nie. Keputusannyer, aku bangun kul 10.30 pagi nie. Lambat skit dari kebiasaan.


So, itula citer aku untuk semalam dan pagi nie...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

7 Comments:

At Jun 27, 2006 8:12 PG, Blogger sHaH said...

nak lagi best
amik penadol larut dalam coke
pastu masuk kan sedikit perahan limau
best woo
layan.....

 
At Jun 27, 2006 3:14 PTG, Blogger zeleonnicai said...

eh ko nih dulu KMJ ke? hah? cam familiar la muke kor

 
At Jun 27, 2006 5:49 PTG, Blogger Shunjike7 said...

shah--> ko nak aku mampus ker buat camtu? ekceli tak mampus pon kalu buat cam tue cuma aku jer nanti akan jadi bengng. dahler aku nie bengong, bertambah2 bengong ler aku nanti.

amir--> yer, aku dulu budak kmj selama 3 bulan sajork sebelum masuk intec, buat a-level. ala, ko musti gi intec gak kan sebelum fly ke russia. tak tau la plak aku kalau bebudak yang fly ke russia buat preparation kat tempat lain

 
At Jun 27, 2006 6:13 PTG, Blogger zeleonnicai said...

hahahhaha aku dah agak dah. sah2 ko ni org yg aku kenal ...hai donia nih kecik betoi la. aku dolu2 kmj gak. pastu klu x si;ap aku lah kite ade g camping kat langkawai 1 mgu....hmmmm tapikan klu x btul ape yg aku tulih nih sori ek.. poyo jer aku nih yakin2 je sume org aku kenal mattilla...

 
At Jun 27, 2006 6:14 PTG, Blogger zeleonnicai said...

hmmm link r klu ko nak aku x kesah pong.. nnt aku link kan ko nye kat blog aku huhuhuh

 
At Jun 29, 2006 8:15 PG, Blogger sHaH said...

wah suke nyer aku!
aku dh jadi agen menjejak kasih ni
hmm fariz ade lagi kawaq2 aku ke yg ko kenal??
suke2
tepuk2

 
At Jun 29, 2006 1:25 PTG, Blogger zhi shu said...

bunguks shah kat atas ni..ok aku tepuk ok..sokong shah *bluek*

bau arak mmg busuk nk mampos xtau camne diorg bleh tahan breakfast dinner lunch sume ngan arak..

 

Catat Ulasan