Going 2 Moon: Pindah Rumah : Pt 1


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Pindah Rumah : Pt 1

Alahai esok nak kena pindah rumah....huhuhu...malasnya nak mengangkut barang2...

Tapi ekceli bukan pindah umah sewa aku pon...tapi pindah rumah sewa Esah ngan Lana yang baru... sepanjang cuti summer nie aku menumpang tinggal ngan derang...rumah sewa derang yang aku dok skang nie habis kontrak sewa rumah minggu nie...so start minggu depan derang akan pindah masuk ke rumah sewa yang baru kat Gleave Road...still kat area Selly Oak gak...cuma rumah baru tue jauh sikit dari universiti...tapi takper sebab dekat ngan bus stop utk bas no. 46...jadi kalu nak pegi universiti tue naik jer bas 46 tue...free of charge lagi naik bas tue dgn syarat kena tunjuk student id...so sebagai seorang yang menumpang, aku kena la ikut derang pindah gak...



kalu korang tgk dalam peta tue...yang ader tanda 'Start' tue rumah sewa derang yang aku duduk skang...dan yang tanda 'End' tue plak rumah sewa derang yang baru...yang kitaorang akan pindah masuk esok...dan korang bley tgk kedudukan universiti aku...University of Birmingham...macam jauh kan?...tapi kalu jalan kaki dari rumah baru nie ke universiti dalam 20 minit jer dah sampai...kalu naik bas 46 tue plak dalam 6-7 minit jer...pastu korang nampak tak Bristol Road tue? ha tue jalan besar...ader banyak bas lalu jalan tue jadi kalu nak gi city centre naik bas memang senang...takyah tunggu lama2 pasal banyak bas...tren stesen pon dekat jer ngan umah baru derang nie...and jangan plak korang sangka Bristol Road tue akan menuju ke Bristol!!!...itu nama jalan sajor...Bristol ngan Birmingham nie jauh...

Rumah sewa aku plak akan start kontrak bulan 9...so aku akan stay ngan Esah dan Lana sampai akhir bulan 8 jer sebelum aku pindah masuk ke rumah sewa aku yang betul...

So hari nie dah start packing barang2 yang akan dibawak berpindah macam barang2 makanan kat dapur, pastu beg2 baju, duvet dan bantal. Seb baik takyah bawak pindah almari katil semua pasal rumah sewa baru nie fully furnished...so just angkut badan, baju ngan barang makanan jer...

Tapi still ader banyak beg yg nak kena angkut...huhuhu

Pepun aktiviti memindahkan barang akan dijalankan pada esok hari...dan kitaorang dah minta tolong ngan Kak Mag...sebab nak angkut barang2 tue guna mpv Kak Mag...seb baik la Kak Mag baik...leh mintak tolong...and jimat duit dari sewa teksi...

so aku rasa esok adalah hari yang memenatkan bagi kitaorang...dan tak sure lagi sama ada internet kat rumah baru tue akan dipasang esok atau next week...mintak2 esokla pekerja Telewest tue datang pasang...tapi aku ok jer...aku still bley connect ke internet guna GPRS dari handphone aku...so takdela desperate sangat nak guna internet...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan