Going 2 Moon: Stress


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Stress

Hari nie takder angin, takder ribut....tetiba aku dapat e-mail dari kakak aku pagi tadi...dah ler letak tajuk berita terkini...hehehe rupe-rupenyer kakak aku pon dah jadi wartawan...but that's not the main point...the main point is about the news that my sister forward to me...it was about Hani Mohsin...ala Hani Mohsin takkan korang tak kenal kot?...bekas pengacara rancangan roda impian tue...pastu dia kan pelakon...kalu korang tak kenal dia, aku tak tau la (nampak bebenor korang tak suke tengok drama melayu)...dia dah meninggal dunia pagi tadi...dipercayai serangan sakit jantung...dekat terminal Air Asia KLIA...

Takziah la aku ucapkan kepada keluarga...



Cuma aku nak menarik perhatian disini mengenai umur allahyarham yang mengikut perkiraan aku masih muda...baru 41 tahun...memang ajal maut itu di tangan tuhan...dan tidak kira berapa sekalipon umur nya...jika sudah sampai masa...tidak mengira tempat...akan ditarik juga nyawanya...tetapi aku cuma nak highlightkan penyakit nya iaitu serangan jantung...satu penyakit yang jika dulu boleh dikatakan hanya generasi yang telah berumur yang mendapat risiko tinggi mendapat penyakit ini tetapi pada zaman sekarang nie penyakit ini turut di dapati di kalangan generasi yang lebih muda termasukla remaja...

bagi aku...walaupon aku bukan doktor mahupun nurse... punca utama generasi sekarang yang mudah mendapat risiko untuk mendapat serangan jantung adalah dari mereka yang selalu mengalami tekanan ataupon stress...tidak kira dari tempat kerja...rumah...mahupon dari sekolah...
ini termasukla bebanan kerja yang bertambah dan juga bebelan isteri/mak di rumah yang semakin tak terkawal...

kesimpulannya...cubalah cari cara untuk release tension tue...ader sesetengah orang buat dengan tido jer...ader plak yang dengan makan...bila stress jer tido/makan (tapi aku gemuk bukan sebab stress tau...sebab aku riang gembira gitu)...pastu ader gak yang tulih blog...hah...macam aku buat nie...supaya kepala hotak aku nie tak perlulah simpan segala sampah sarap yang tak penting...biar kosong dan tenang jerk dalam saraf otak nie.

tapi itula realiti zaman sekarang...jika dahulu sesuatu penyakit itu hanya berisiki tinggi di dapati pada orang tua...sekarang sudah tidak heran apabila orang muda turut mendapatnya.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan