Going 2 Moon: Cuaca + Alarm


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Cuaca + Alarm

Minggu nie adalah diramalkan hujan sajor setiap hari kat Birm nie...kalu tak hujan, mendung, kalu tak mendung, berawan...ha lebih kurang macam tue la sajor cuaca kat Birm nie...maknanya setiap hari pon gloomy ajer...kalu dulu aku merungut asyik panas...panas...panas...la nie hambik ko asyik hujan...hujan...hujan...alkaedahnya maybe sampai hari ahad nie...tapi tak tau la betul ker tidak sebab dah namanya pon forecast...

Pagi semalam aku gi beli barang2 dapur...pastu si Esah ngan Lana plak macam biasa pegi keje maka tinggallah Fido seorang diri kat rumah..dan Fido kater dia pon nak keluar jugak...tapi keluar lambat sikit...pastu oleh kerana takder sapa kat rumah...Fido pon aktifkan la burglar alarm kat rumah nie...

Tetapi...aku lupa nak pesan kat Fido sebenarnya takyah pasang burglar alarm tue...pasal walaupon takder orang tapi ader kucing...iaitu Mimi...burglar alarm akan berfungsi kalu dia kesan ada sebarang pergerakan dalam rumah...maka arakiannya bila aku balik ke rumah...dari hujung jalan lagi aku dah dengar alarm tue berbunyi...memang kuat...memula tue aku pon tercari-cari la jugak alarm dari rumah sapa la yang berbunyi nie...bila dah nak dekat ngan rumah...rupa-rupanya alarm rumah aku...hahaha...alamak segannya nak masuk rumah...apalagi aku bukak pintu cepat2, pastu terus matikan burglar alarm tue...dan tutup pintu pasal malu kat jiran2...huhuhu
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At Ogos 02, 2006 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said...

wakakakak..abis satu kampung kecoh bunyi alarm

 
At Ogos 04, 2006 4:08 PTG, Blogger Shunjike7 said...

itula pasal...malu eden bila nak masuk umah

 

Catat Ulasan