Going 2 Moon: A Gloomy Day


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

A Gloomy Day

Bangun pagi nie sejuk jer pasal hujan...sighs...aku dahla lupa nak tutup tingkap sebelum tido...maka angin pon menderu-deru la masuk (ayat novel la sangat)...seb baik ader duvet yang maha tebal tue...maka sedap jer aku berhibernasi dalam tue hari nie...muahaha

And i've checked weather forecast for the rest of the this week...it will be rain everyday...and it won't be a surprise to me as summer near to end...starting next month it will be an autumn already...where all the trees will start loosing their leaves...well not all the trees exactly...and the temperature slowly going down...as going near to the winter

Jadi semalam aku gi city centre...2 times exactly...pagi aku gi ngan Lana sebab nak temankan dia gi beli something...well a nice thing that i'm going to said...and it takes time for her to decide which one that she should buy...a brand new or the pre-owned...after considering what i've told her, which is NOT a very helpful advice...she decided to buy the brand new as to reduce the risk having to go back to the shop to get a refund...

Pastuh balik rumah kejap sebelum aku kuar lagi sekali ke city centre untuk menghilangkan bosan asyik terperap jer kat rumah...aku tawaf satu Bullring tue...pastu masuk Pavillions tapi aku tak beli apa2 pon...last-last aku naik bas gi Cape Hill...sebab terasa nak gi beli keropok Asda...gigih nie semata-mata nak beli keropok Asda...

Seb baik semalam tak hujan...mendung ajer...orang kat city centre pon tak ramai walaupon semalam ari sabtu...padahal summer sale is still going on...ermm maybe sebab mendung maka orang lain malas nak kuar rumah...ataupun orang lain takut nak kuar rumah sebab ancaman pengganas...entahlah yang pasti semalam tak ramai yang kuar gi shopping

Ha, as for Malaysian Film Festival...Yasmin Ahmad's film- Gubra...win this year 'The Best Film' category...mengalahkan saingan terdekatnya...Pontianak Harum Sundal Malam 2...walaupon aku tak tengok lagi filem Gubra...tapi aku rasa filem nie best sepertimana filem Sepet yang juga menang kategori Filem Terbaik tahun lepas...dan aku memang suka karya2 Yasmin Ahmad...kalu korang tak tau Yasmin sebenarnya banyak menghasilkan iklan2 yang kita lihat kat TV...termasukla beberapa iklan2 Petronas yang sememangnya dinanti-nantikan setiapkali Raya Puasa, Tahun Baru Cina dan juga Deepavali...

Tapi entahla...tak semua orang suka dengan karya Yasmin...mungkin cara dia menunjukkan realiti masyarakat Malaysia yang pada sesetengah pandangan orang lain tidak sesuai...seperti orang Islam memegang anjing dan juga Imam yang berjiran dengan pelacur...

Bagaimanapun tahniahla akan kejayaan Gubra menang anugerah Filem Terbaik Malaysia tahun ini...dan juga tahniah kepada pelakon feveret aku...Afdlin Shauki yang menang kategori artis lelaki terbaik.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

6 Comments:

At Ogos 14, 2006 7:54 PG, Blogger medea dayana said...

da nak masok autumn ke ? besh nyer...minat afdlin shauki eh ? koh3

 
At Ogos 14, 2006 4:16 PTG, Blogger Shunjike7 said...

belum msauk Autumn lagi...next month baru start...

ha'ah saya minat Afdlin...hehehe

 
At Ogos 14, 2006 9:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said...

saya suke sumer iklan petronas ;0

 
At Ogos 15, 2006 5:19 PG, Blogger Shunjike7 said...

setiap kali raya, iklan petronas la yang paling ditunggu-tunggu...

 
At Ogos 15, 2006 9:50 PTG, Blogger zhi shu said...

anyway gubra tu over jugaks.mmg la cite yasmin bagos, aku suke je tp certain menda aku rasa die tak sensible ahaks ;)

ps: aku blom tgk gubra :P

 
At Ogos 16, 2006 6:27 PG, Blogger Shunjike7 said...

memang la cenggitu...there's nothing purrfect in this world

 

Catat Ulasan