Going 2 Moon: Haiyoh


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Haiyoh

Assalamualaikum....
Pekabo? Aku sihat ajer disini...ye ker sihat?? bukan ader hingus ker meleleh kat hidung? tapi lebih baik hingus yang meleleh dari air liur basi yang meleleh kan?? huhuhu apa kena la ngan aku nie...bermalas-malasan sajor di hari minggu...well actually bukan di hari minggu sajor tapi tetiap hari pon...tapi walaupon aku bermalas-malasan...itu bukannya bermaksud aku tido sajor sepanjang hari...tak baik korang buat speku-speki kater aku tido sajor sepanjang hari...malah aku bangun awal lagi...kul 10.00 pagi still consider awal kan di hujung minggu?

Ala aku bukan wat aper pon...dok ngadap depan laptop tengok drama jepun yang baru ajer aku siap donlod...skang nie aku dah jarang dah mengadap laptop...aku dok ngadap tv plak...tapi hari nie takder citer yang best kat tv...sebab tue ngadap laptop plak seharian...sambil tgk drama jepun, sambil mulut dok ngunyah keropok Asda...manala badan tue kat makin besar...kan kan?...

Semalam bebudak yang baru balik dari cuti-cuti mesia datang ke rumah nie...dahla masa derang datang tue aku baru ajer bangun tido...padahal sejam sebelum derang datang tue derang dah call kater nak datang....aku ajer yang tgh sibuk lap air liur basi waktu derang call tue...derang sajer datang bertanya kabar....chewahhh....sebenarnya datang lepak2...makan2...tido2...ngumpat2....derang tak ngumpat pon...aku jer yang ngumpat...masing2 aku tengok sihat2 belaka...takder beza pon....cuma nampak smart sikit...bukan macam aku yang serabai nie...ala bukan aku sorang jer serabai kan Esah kan?? 3 orang lagi kat umah nie pon sepesen jer serabainyer ngan aku...

Cuaca kat sini still tak berubah....asyik mendung dan hujan sajor...sejak aku kat uk nie concern betul pasal cuaca...mana taknyer...kalu masa bangun pagi tue cerah....sebelum tengahari dah mendung...silap2 hujan....cuaca kat sini tak menentu....always keep changing every hour...so peranan meteorologist (betul ker aku eja nie?) memang penting.

Pepun, esok dah isnin...dah mula minggu baru...dan harapnya esok adalah lebih baik dari hari ini...dan minggu depan lebih baik dari minggu ini...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan