Going 2 Moon: Mango


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Mango

Assalamualaikum...

Hari nie bangun pagi macam biasa...takder yang luar biasa pon...check perut...tetap boroi...check kaki tangan semua cukup...lubang hidung, mata telinga tetap ader sepasang...takder yang kurang...alhamdulillah...

Hari nie ader kengkawan datang nak buat makan2 nasi lemak...malangnya beras plak dah habis...so lepas mandi terus bersiap nak gi supermarket kegemaran Rafizol iaitu Sainsbury...nak beli beras pastu ader sesikit barang dapur...nak wat camna...dah aku takder keje nak wat kat rumah maka terpaksa la gi beli barang dapur...takkan nak suruh Lana ngan Esah...derang tue keje...bila balik keje dah tentu la derang penat...

Hiks aku nie pantang gi shopping...mesti ader jer barang2 yang tak masuk list barang kena beli tapi tetiba bila kat kaunter, ader barang yang tak kena beli tapi ada dalam raga...camna tue?? pelik dan ajaib kan?? aku pon naik heran...

So hari nie ingat nak gi la beli buah mangga sebab tengok dalam iklan tv nampak macam sedap jer...pastu cari la buah mangga tue kat dalam supermarket tue...pastu dari jauh dah nampak buah tue melambai-lambai suruh beli...' Marilah beli saya...marilah beli...murah-murah'...pastu memang buah tu nampak sedap pon...tapikan sekali bila nak check harga buah tue....oppsss sekali ader tulis datang dari Israel....huhuhu kensel niat di hati nak beli buah mangga...termati selera nak amik buah tue masuk raga...haiyohh...kat situ ader tiga jenis buah mangga...bila check yang 2 jenis lagi tue pon sama...datang dari Israel...haiyyoohhh takder ke buah mangga datang dari Nigeria ker...Zimbabwe ker...Malaysia ker...tapi nak wat camna?? Sainsbury tue memang ader kaitan ngan Jewish pon....

Pastu takperla...dah habis beli barang2 yg ader dalam list barang nak kena beli + barang2 yg yg takyah beli...aku pon balikla rumah...tak sempat nak letak punggung yang besar nie...kengkawan aku pon dah sampai...macam hari sabtu hari tue jugak, kitaorang lepak2...makan2...ngumpat2...semuanya secara berjemaah...hahaha...

Bila dah petang...mereka pon beransur la pulang...cenggitu ler citer aku hari nie...

Moral of the story : Kalu nak makan buah mangga, tanam sendiri belakang rumah...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan