Going 2 Moon: Bulan Kemerdekaan


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Bulan Kemerdekaan

Eh, dah masuk bulan 8 ke? skang nie aku dah lupa hari nie hari apa, baper haribulan....yang tahu pagi2 bangun tido, mandi, bekfes pastu pi keje...balik petang lepak depan tv, makan pastu masuk tido...memang orang kate aku nie takde life tapi biasalah kan....

Macam biasa tetiap tahun....bila masuk aje bulan 8 sana sini dok canang pasal Merdeka...memang tahulah asal bulan 8 aje, bulan Malaysia mendapat kemerdekaan...tapi tahun nie agak special sikit pasal tahun nie genap 50 tahun kita merdeka... apa yang specialnya pon aku taktaula tapi dah orang kata tahun nie special, aku pon kater special la jugak...yerla dah separuh abad kita merdeka, kira special la kot...

Jadi bila kita cakap pasal merdeka, mesti cakap pasal pasang bendera kat rumah...para pemimpin pon sibuk la promote suruh pasang bendera...kalau tak pasang, tak patriotik derang cakap... pastu lagu Keranamu Malaysia plak menjadi lagu yang selalu dimainkan kat tv-tv dan radio2 termasuklah jugak menjadi siulan pemuda-pemudi...

Tapi masalahnya adakah dengan bendera dan lagu itu menjadi tanda ukuran ke-patriotik-an seseorang tue?...erm sama-samalah fikir....tapi bagi aku....kalau kita tak merdeka, tak mungkin akan wujudnya menara berkembar Petronas, Litar Sepang, KLIA, Putrajaya dan sebagainya lagi yang kini menjadi mercu tanda nasional negara kita, Malaysia...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan