Going 2 Moon: Keje oh Keje


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Keje oh Keje

Hari nie aku dah start keje....yang 2 minggu lepas tu aku pi training aje...sapa kate keje jadi cleaner senang....kena ader training tau...bukan bley main tibai aje cuci...so hari pertama nie kitaorang kene keje kat Shackleton....setiap orang kena cuci 2 en-suite bedroom...en-suite nie bermaksud setiap bilik tido ader toilet kat dalamnyer...ala lebih kurang bilik hotel la...

keadaan bilik hari nie...okla takderla horror sangat...bilik air pon macam bersih aje...tapi still nak kena cuci bagi nampak berkilat...standard yang ditetapkan untuk kitaorang cuci bilik2 nie adalah supaya nampak seolah-olah benda-benda yang kat dalam bilik tido dan toilet tue baru keluar dari kilang...bersih dan berkilat tanpa ader sebarang habuk mahupun kotoran...

Giler tak giler standard keje kat UK...so bayangkan kalau nanti kitaorang dapat bilik yang penghuninya selama setahun tak pernah cuci toilet atau bilik tido dia...memang naya...yang bestnyer keje nie adalah ko tak terasa masa berlalu...tup-tup dah habis masa bekerja...tapi bukan semua keje macam tu ker....kalau belajar, aku selalu fikir bila la masa nak berlalu...tambahan pulak kalau dalam kuliah....kejap2 tengok jam...

so first day as a cleaner? i would say not bad...quite good actually...

and now about the weather here in UK...it's bad....aku pon taktau skang nie summer ke tidK....supposely at this time, matahari memancar dengan teriknya....tapi benda tue tak berlaku...tetiap hari hujan...kalau tak lebat, dia turun renyai-renyai...dan juga asyik mendung...dan sekarang nie still rasa sejuk...takdela sesejuk winter, cuma sepatutnya sekarang dah patut rasa panas macam kat Malaysia dah...

tapi memandangkan skang nie aku keje, jadi kalau sejuk macam nie kiranya bagusla...takdela penat sangat...peluh pon takdela jadi ala2 air terjun...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At Julai 10, 2007 9:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said...

kat mesia ni main cuci je. xde garis panduan khas :D sokong x?

 
At Julai 15, 2007 8:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said...

bobo keja baik2 no, aku dah balik holiday, aku break jap, aku lock xanga aku, nnt aku bukak balik tau..

 

Catat Ulasan