Going 2 Moon: Penat Berjalan


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Penat Berjalan

Pekabo semua hari nie? sihat ke? aku nak citer hari nie aku pi London lagi...minggu lepas aku pi sebab nak buat passport, so hari nie plak nak pi amik ler passport tue..sampai London dah tengahari so terpaksa burn semayang jumaat...pastu gi lunch sebelum naik bas gi pejabat imigresen....

aku settle amik passport dalam kul 3.3optg...aku punya train nak balik Birm kul 7 ptg so ade lebih kurang 3 jam lagi...aku decide nak ronda2 satu London naik bas...nie la first time aku naik bas kat London...selama nie jalan2 kat London asyik naik Tube aje...dok ke sana ke mari kat London tue ikut underground aje, so memang aku tak pernah tengok rupa London yang sebenarnya...

Dan oleh kerna aku jalan2 naik bas nie pada waktu petang yakni masa orang balik keje, maka jalan pon tgh jam...kalau lalu jalan ade bus lane ok ler tapi bila lalu jalan takde bus lane, merasala ko termenung atas bas tue...tapi ok la...sebab dapat tengok kota London...

so dah puas naik 4-5 bas, terus tuju train station...tak sampai 5 minit, dah dengar announcement suruh boarding...lupa plak...masa aku pegi pagi tadi naik train syarikat Chiltern...amik masa 2 jam dari Birm ke London...balik tadi plak naik train Virgin, train paling laju kat Britain...amik masa 1 jam setengah aje....nasib baik masa aku beli tiket aku dah reserved seat siap2...kalau tak, maybe aku kena berdiri...sebab train penuh...yerla hari nie jumaat...ramai la yang berjalan sebab cuti weekend...

lupa nak bagitau, jarak Birmingham-London lebih kurang macam KL-Ipoh...naik bas 3 jam (sebenarnya 2 jam lebih aje tapi sebab London selalu jam maka jadi 3 jam), naik kete 2 jam...so paling cepat naik trainla...even kalau compare ngan flight, laju lagi naik train...inilah kelebihan Europe, perkhidmatan keretapi sangat laju dan effisien...so kalau nak pegi ke mana2, lebih baik naik train aje...cuma harganya mahal la sikit...nak murah naik basla...bila murah, mestilah lembap...

ok, bila dah penat nie, mestila nak tido...daaa
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At Julai 08, 2007 3:10 PTG, Blogger MAAK said...

seronot kan birm dengan london dekat ja

 
At Julai 10, 2007 3:01 PG, Blogger Shunjike7 said...

dekat kata ko? Ipoh-KL dekat ke? yang dekatnyer sebab ader ketapi laju...kalau nak naik bas...hurmm dengan jam nyer boleh bikin tensen woo...

 

Catat Ulasan