Going 2 Moon: Penat Satu Badan


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Penat Satu Badan

Hari nie memang berjalan satu hari suntuk dari pagi sampai ke petang...almaklumlah elaun dah masuk....so pepagi semalam pegi ke uni dulu sebab nak kuarkan duit...ingatkan nak pi sorang aje tapi Amar cakap dia nak join jugak...dia ade meeting ngan tutor dia dan jugak nak hantar buku library yang dah beberapa bulan pinjam...

pastu pi jumpa bebudak pompuan sembang2....heh ekceli sembang ngan Aishah aje pasal Amar ade benda nak mintak tolong dia...rupa-rupanya derang bebudak pompuan plan nak gi ke Paris next week....tapikan macam buat rombongan bebudak sekolah pulak sebab derang pegi sampai 13 orang....heh tak bestnyer pegi ramai2....kalau aku la...memang mati hidup balik pon aku takkan ikut sebab tau-tau ajela kalau dah berjalan dalam kumpulan seramai 13 orang...macam2 kerenah ada...tambahan pulak semuanya perempuan...

tapi itu masalah derang...mungkin bagi derang jalan ramai2 tue best kot sebab lagi meriah tapi memang bagi aku memang tak best pegi bercuti ramai2...maksimum bagi 6-7 orang aje walaupon paling best adalah 4-5 orang sahaja...sebab senang nak organise dan jugak supaya kalau ada apa2 keputusan yang nak dibuat, tidak ade banyak mulut...

Bullring Birmingham

sebelah petang plak adalah sesi menghabiskan duit plak...pegi shopping kat Bullring ngan Hairi n Amar...but ekceli aku jalan sorang2 sebab derang berdua nak beli baju ngan seluar walhal aku nak beli kasut aje...so aku pusing Bullring tue cari kasut tapi tak jumpa yang berkenan dihati...so masuk Borders lepak2 hilangkan lenguh sambil baca buku...tapi entah macamana terbeli 2 buku kat situ...abih duit aku....tapi mengenangkan itu adalah buku maka sabo ajela...at least bukan benda merapu...

Patung Bull di Bullring

pastu masuk Mark n Spencer semata-mata nak beli kek kat situ...sedap woo kek kat situ...bagi akula...orang lain tak suka sangat kek M & S kecuali aku n amar... pastu jalan kat New Street nampak satu kedai kasut....bila masuk aje aku dah terkenan kat satu kasut...tak banyak cakap terus rembat dan terus bayar...plan seterunya adalah kedai buku lagi tapi kali nie The Works plak yang kat depan Primarks...kedai buku nie famous sebab buku dia murah2...tapi kedai nie kedai kecik aje....bila aku masuk, wah ader warehouse clearance sale la...best betul...buku yang berharga belas2 pound ader discount jadi 4-5pund aje...pastu ader novel2 yang berharga hanya 1 pound (1 pound = RM7)...nak kata novel lama tak juga sebab novel tue terbitan 2005 dan 2006...kira not bad la....aku pon bersempena aktiviti menghabiskan duit dan juga tengah cuti nie terus rempat 3 novel dengan berjumlah 3 pound aje...hahaha...padahal aku belum tentu lagi akan habis baca semua buku tue....

Malam nie kitaorang dah plan nak makan kat The Flame kat Star City...aku rasa dah ceritakot pasal restoran tue...alah restoran buffet milik cina Malaysia...tapi lepas balik dari shopping tue memang penat sangat rasanya...rasa malas plak nak pegi...tapi at the end kitaorang pegi jugak dengan di join oleh Rafizol ngan Ruslan....dah namanya makan buffet so memang makan sampai perut kembungla...masa taip entry nie pon perut tengah senak lagi...

Star City at 9:14p.m

memang penat betul hari nie...yan buatkan penat sangat adalah sebab malam tadi tak dapat tido sangat...sebabnya sangat bising....warghhh aku tension....tengah2 malam semalam ader tetamu datang menumpang rumah aku nie....sampai rumah dah tengah malam memang bising takyah cakapla...kira ok lagila sebab skang nie memang aku tido lambat pon sebab tunggu semayang subuh dulu baru tido...skang nie subuh masuk pukul 2.50 pagi...so tetiap hari dalam pukul 3 tue baru aku tido dan memang hosmet aku yang lain pon macam tue jugak...sebab kalau tido awal, jawabnya memang subuh gajah la sebab pukul 4.30 pagi matahari dah naik...

so aku masuk tido dalam pukul 3 pastu dalam pukul 4 aku terjaga sebab bising ya amat ...ya allah apa la derang buat kat bawah tue....memang bising giler...kita sebagai tuan rumah memang la dituntut supaya menghormati tetamu tetapi macamana pulak kalau tetamu yang tak menghormati tuan rumah...hah sapa nak naik stage jawab soalan aku tue...camna nak handle tetamu yang tak hormat orang lain?....bayangkan dari pukul 4 sampai pukul 9 buat bising....dan juga bukan aku soran yang terganggu dengan bunyi bising tue tapi Amar n Hairi jugak...tapi Hairi la paling kesian sebab bilik tido dia kat bawah....

sebab2 macam nie aku nak sangat pindah masuk rumah kecik untuk next academic year...supaya tak ader tetamu ramai2 datang tumpang dan buat seperti rumah yang derang bayar sewa...kalau setakat 4-5 orang tue datang menumpang aku tak kesah sangat malah mengalu-alukan lagi tambahan pulak kalau ader adab tapi kalau dah sampai angkut 5-6-7 orang datang tumpang dan buat bising memang aku tak selesa....tapi nak buat macamana...hosmet aku yang lain semuanya reluctant nak pindah....so aku kenala berkompromi...dan inilah harganya sebuah persahatan...tak dapat nak tido!
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

3 Comments:

At Jun 08, 2007 8:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said...

wei sapa yg dtg umah ko tu? dak usrah ke? ;P

 
At Jun 08, 2007 9:09 PTG, Blogger TeacherNunu said...

bestnye dapat gi jalan2 kat obeseeee jelesss :))

 
At Jun 11, 2007 8:24 PG, Blogger Shunjike7 said...

missk -> ha'ah....

nuu_ol -> ala tapi jalan2 kat malaysia pon best jugak :)

 

Catat Ulasan