Going 2 Moon: London Story


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

London Story

halo...pekabo semua? sihat ke? aku sihat aje nie ha...macam aku dah kabo, semalam aku baru balik dari London...lepak sana 1 malam aje...aku pegi London ngan Hairi n Ruslan...memula Rafizol nak join gak tapi tukar fikiran last minute...

Tujuan aku gi London...err sebab aku nak kena ganti passport aku...alkisahnya passport aku rosak sebab termasuk mesin basuh...biasala sebelum basuh baju, taknak check poket dulu...so bila nak sidai baju, baru tau passport dah rosak...ekceli dah sebulan lebih dah rosak tapi atas sebab2 yang tak dapat dielakkan, baru semalam dapat pergi buat passport baru kat pejabat imigresen London tue...

Tower Bridge, London

so sampai London pon dah waktu tengahari hari rabu tue, terus ke MSD nak tanya ader bilik kosong lagi ke tak...nasib baik ader...lega rasanya...kalau tak, merasala merempat tido kat mana2...so lepas makan lunch kat satu kedai cina kat Bayswater tue, terus la pi ronda2 satu London...aku dah pegi dah semua tempat tue tapi Hairi cakap dia tak pernah pegi lagi so bawak la dia pusing satu London tue...tapi tak best la ronda2 sebab hari hujan...

Big Ben n Parliment Building....
masa nie tengah hujan lebat...

pastu malamnya pegi dinner kat kedai Nahar Cafe, milik orang Malaysia bawah Mara House kat London...kecik aje kedainya tapi puas la pegi makan kat situ...kiranya value for money la...ala2 makan kat kedai makan kat Malaysia plak rasanya sebab semua pekerja dan pelanggannya orang Malaysia...

Piccadily Circus, antara tempat shopping...

Pagi semalam plak lepas check out dari MSD, terus ke pejabat imigresen yang terletk kat bawah pejabat Malaysia High Comissioner, tak jauh dari Hyde Park Corner... nasib baik tak ramai orang tapi nak tunggu derang proses pon dah amik masa sejam lebih...kalau nak diikutkan, petang semalam jugak dah siap passport aku tue tapi malangnya tiket train aku nak balik Birm pukul 2 petang, so rasanya minggu depan la kot baru aku gi amik passport aku tue...

Lepas settle urusan nak buat passport tue, terus jalan kaki ke Buckingham Palace...dekat aje dari pejabat kedutaan Malaysia tue...bila sampai, mak aih punyalah ramai manusia kat situ...maybe ader special function kot semalam....yerlah kan semalam Gordon Brown dah jadi Perdana Menteri Britain yang baru...so lepas amik gambar gitu2..terus blah ke Nahar Cafe lagi sekali untuk makan lunch sebelum balik ke Birm...so petang semalam tue memang penat la bila sampai ke Birm...tapi tetap kitaorang sempat meronda kat Bullring kalau2 ader summer sale...

Buckingham Palace...tengok dari jauh aje
pasal ramai orang...


by the way, pagi nie kecoh pasal ader cubaan letupan bom kat London...alhamdulillah kitaorang dah balik ke Birm...kawasan yang diaorang nak bom tue plak memang kitaorang ader lalu pada petang rabu tue sebab situ memang tourist attraction pon...nasib baikla bom tue tak meletup...kalau tak entah berapa ramai yang akan terkorban dan juga tercedera...

Tempat berhampiran dengan kawasan cubaan
letupan bom tue....dekat aje ngan Piccadily Circus
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan