Going 2 Moon: Penat


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Penat

Dah keje seminggu nie, memang letih sangat rasanya...ingatkan keje cleaner nie senang, tapi susah rupanya...almaklumlah tahap kualiti yang supervisor aku nak agak tinggi, jadi kene keje keras nak sampai tahap dia tue...itupon aku rasa macam jauh lagi nak capai tahap dia tue...

Dan bila dah letih nie, nak taip kat keyboard pon rasa tak larat...jangankan nak update blog, nak surf tenet pon macam malas aje...laptop asyik off aje...kalau tak, asyik on 24 jam 4-5 hari tak tutup2...skang nie, pagi buta gi keje, petang balik keje, masak...makan...pastu lepak depan tv...lepas maghrib terus tido...

Jangan ingat aku tak semayang isyak plak...skang nie kan musim panas...maghbrib masuk pukul 9.30 malam...isyak plak masuk 10.40 malam...jadi kalau nak tunggu masuk isyak tue kadang2 atau selalunya dah tertido...so adalah dibolehkan untuk solat isyak tue dijamakkan dalam waktu maghrib...dan kalau mengikut definisi solat isyak adalah apabila hilangnya rona2 warna merah dilangit, maka masuklah waktu isyak...tetapi masalahnya bila musim panas nie, rona warna merah tue memang tak hilang...dari masuk maghrib sampailah masuk subuh pada pukul 3.15 pagi...so memang waktu isyak tue sendiri tidak jelas...

Ini apa yang aku dapat dari Usrah...mungkin penerangan aku nie salah atau tidak tepat...jadi kalau nak penjelasan lebih lanjut, atau nak confirmkan benda nie, sila hubungi ustaz2 atau ustazah2 yang berhampiran anda yer...apa-pun konsep ini hanya dibolehkan dinegara2 4 musim yer, apabila siang lebih panjang dari malam (waktu isyak pendek)...kat Malaysia jangan gatal2 nak buat plak...sebab waktu isyak tue panjang...kecuali atas sebab2 tertentu... dan ingatlah, Islam adalah agama yang tidak menyusahkan umatnya...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

1 Comments:

At Julai 17, 2007 1:56 PTG, Blogger Azwan Kader said...

tapi still got time to be representative for kpm bound zon birm n warwick? ko biar benar bob

 

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan