Going 2 Moon: Citer Filem


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Citer Filem


Aaa...aaaa....achooo

Aku memang benci bila selesema...asyik bersin...hidung tersumbat.....hidung berair....ader hingus meleleh...nak tido pon tak best....walaupon ader lubang hidung yang besar tapi tak guna kalau tersumbat...

Aku sebenornya nak citer pasal aku gi tengok wayang jumaat lepas...dah lama tengok baru nak citer....biasala skang nie kan aku 'busy'....so lambat sikit nak update....

So last week macam aku bagitau baru kuar citer Transformer kat UK, lambat sebulan dari Malaysia....kiranya kalau kat Malaysia citer nie dah basi dah....dan disebabkan ramai orang kater citer nie best, aku pon berkobar-kobar la nak pi tengok...memula plan nak pi tengok hari khamis tapi tak jadi then hari jumaatla baru dapat tengok filem tue...itupon takde plan....balik keje terus ajak hairi gi tengok berdua...senang tak payah nak tunggu sesapa....

Aku punya review.......memang best filem nie....bukan dari jalan cerita tapi dari action dalam filem tue...jalan citer not bad bagi aku cuma ending dia aku tak suka...tapi action dia memang gilerr ah aku tengok...dari start sampai habis asyik pung pang pung pang tengok action...pastu detail body robot tue pon memang superb...

Aku rasa korang pon mesti dah tengok filem nie atau dah baca dan dengar komen orang lain kan so maleh nak komen memanjang...jadi daripada 5 bintang aku bagi 4 bintang untuk filem Transformers nie...

Pastu dapat call dari Aishah n the gang ajak tengok filem The Simpsons plak...apalagi lepas Transformers habis terus beli tiket The Simpsons plak... then gi semayang asar, pastu tunggu derang sampai...pastu masuk dalam cinema sembang2 sementara tunggu filem start...

Ruslan ader citer pasal supervisor kitaorang macam marah2 aku n Hairi sebab balik keje hari jumaat tue tak bagitau dia...tapi masalahnya camna nak bagitau kalau dah dia takde kat office....lagipon memang selalu pon kitaorang bukan aku n Hairi aje yang balik tak bagitau dia....so macam geram la sikit kat supervisor kitaorang tue...

Tapi lantak dia la...janji aku dapat release tension tengok wayang....so review pasal The Simpson plak...memang best...kelakar nak mati...well ekceli lawak dia macam series dalam tv cuma yang nie dia buat filem....kiranya extended version dari tv series la...memang ringan sikit kepala lepas tengok filem nie....kalau sesapa yang kedekut tue, tak yahla tengok filem nie tapi kalau sesapa yang tak kedekut dan nak release tension, inilah ubatnya....


antara dialog paling kelakar dalam filem nie adalah dialog Presiden Schwarzznegger, "I'm here to lead, not to read"...cara dia sebut dialog tue memang kelakar sangat....memang pecah perut la tengok filem nie..pastu satu lagi masa Homer nak selamatkan famili dia dengan gunakan kren tapi tak berjaya...memang kesia la kat dia..and lupa plak nak mention, masa aku tengok filem nie memang cinema hall tue penuh la...well takdela penuh sangat tapi okla...dan kebanyakan bukan budak kecik tapi orang dewasa....dan memang simpsons nie sesuai ditonton oleh semua usia dari yang muda sehingga yang tua....dan dari 5 bintang, aku kasi 3.5 bintang...kurang 1/2 bintang dari transformers...




« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan