Going 2 Moon: 1 Stop


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

1 Stop

Cuaca hari nie sangat best dengan suhu mencecah 28 celcius kat Birmingham, suhu tertinggi so far in this year...bagi Malaysia, setakat 28 celcius tue apalah sangat kan tapi bagi orang2 kat UK, itu dah dikira panas....dan sememangnya panas pon seperti panas di Malaysia...tapi suhu tue still tak dapat menandingi suhu semasa summer tahun lepas yang mencecah 36-37 celcius yang amat panas sekali...fuh memang berpeluh dibuatnya walaupon hanya duduk dalam rumah...

Aku ingat hari nie nak duduk rumah aje...lepak2...makan2...tido2...makan2 balik....tapi tak menjadi sebab pepagi buta dah terjaga dari tido sebab sakit perut nak 'bleep'....lepas tue tak bley tido dah...bengang betul dibuatnya...ingatkan hari minggu bleyla bangun lambat sikit... tapi hampeh...so just kemas2 bilik...
lepas mandi, turun bawah kemas dapur plak sebab kotor sangat...aku kemas gitu2 aje, takdela bersih berkilat pon...

Dalam tengahari gitu, Ruslan cakap dia nak gi One Stop kat Perry Barr nak bawak Kak Deeba gi beli kasut untuk famili dia...apalagi terusla aku sibuk nak mengikut....hehee too bad la Ruslan cakap kat aku...so hari nie pegi shopping lagi aku...kira okla sebab semalam aku tak shopping apapon so hari nie ingat nak beli baju 1-2 helai...

So pusingla One Stop tue cari baju sampaila One Stop tue tutup...kepada sesapa yang taktau, kat UK nie pelik sikit sebab hari ahad mostly kedai2 dan shopping complex bukak lambat dalam 11 pagi sampai 5 petang aje...memang berbeza ngan Malaysia yang masa weekendla mostly kedai2 n shopping mall will extend their opening times...so macam inconvenientla kalau korang nak shopping pada hari ahad kat UK nie...

And masa nak balik tue, jalan banyak kena tutup sebab ader Birmingham Carnival...carnival yang meraikan Black Art...black art yer, bukan black magic...maksudnya carnival yang melibatkan orang2 kulit hitam...tapi aku tak amik kesah pon sebab tak kuasa aku bersesak2 nengok carnival tue dalam cuaca panas...cuma nampak ader perarakan dan juga tarian2 kat atas jalan...jauh jugakla kena pusing kat area Perry Barr tue nak cari jalan nak balik rumah...ikut aje kereta kat depan...nasib baik tak sesat...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan