Going 2 Moon: Rumah Sakit


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Rumah Sakit

Hari nie hanya aku ngan Amar aje yng sihat walafiat....Hairi ader penyakit batuk...Ruslan baru nak baik dari demam tapi still ader selesema dan batuk....Rafizol plak demam....ermm ntah2 esok lusa aku ngan Amar plak yang sakit...huish mintak2 janganla...tak best kalau sakit nie...kalau aku sakit mesti dok terbaring atas katil aje....pastu tido tak lena..mandi tak basah...makan tak kenyang...

Eh tipu la...aku makan tak kenyang?...makan bertambah 2-3 pinggan adela...peduli aper aku demam ke...tak demam ke sama ajer....makan tetap makan...soru mana bley miss...nanti kurusla aku jadinya....

Cakap pasal makanan...hari nie kitaorang catat rekod...guna santan paling banyak dalam sehari iaitu sebanyak 3 tin....kalau selalunya la kan...rumah aku selalu guna paling banyak 1/2 tin ajer sehari...itupon kalau masak kurma ke, kari ke baru guna santan...tapi hari nie amik ko, 3 tin santan terus....memang makanan hari nie tak sihat betul...

Pepagi tadi kitaorang buat nasi lemak as our breakfast...buat nasi lemak aje dah habis satu tin santan....pastu bila tengahari kitaorang buat kuih seri muka ngan kuih lopes...dua-dua jenis kuih tue guna santan....tapi berbaloi woo...lama giler aku teringin nak makan dua-dua kuih tue sejak datang UK nie....walaupon takde daun pandan tapi tak kisahla...janji ader pewara hijau...so takdela sedap sangat tapi bolehla nak menghilangkan rasa mengidam aku nie...pastu untuk dinner plak aku masak ayam percik....once again aku guna santan...so total semua adalah 3 tin santan....

Walaupon sebenarnya kalau tak guna santan pon bley ajer....boleh ganti ngan susu cair...tapi memandangkan kalau guna susu cair tak rasa lemak berkrim, maka kitaorang guna la santan....which is not a healthy option but it was more yummy....hahaha....lagipon bleyla aku maintain berat badan aku yang berlebihan nie...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan