Going 2 Moon: Ikatan Ukhuwah


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Ikatan Ukhuwah

Hari pertama cuti...bangun lambat giler...even lagi lamabt dari Hairi sebab masa aku turun bersarapan, aku tengok dia dah siap makan dah...awal giler dia bangun hari nie...eh silap plak...aku yang bangun lambat sebenarnya...

Lepas sarapan...bebudak nie ajak main kad...rasanya dah lama giler kitaorang tak berkumpul main kad...sebab asyik sibuk memanjang...kalau ikut plan asal pagi nie sepatutnya pegi Sing Fatt sebab nak beli barang2 dapur untuk bulan nie.tapi memandangkan semua pon malas ajer gayanya maka ditunda ke waktu petang...so main kad sampai lepas zuhur...pastu bersiap nak pegi Sing Fatt, alih2 bila bukak pintu, hujan la plak...maka tutup pintu balik dan decide nak main monopoly pulak dah...dah naik berhabuk kotak monopoly tue punyalah lama giler tak main...

Main punya main tengok2 hujan dah berhenti kat luar..so kitaorang pon pegi la Sing Fatt untuk beli barang dapur...yang best nyer...ader jual ikan cencaru...antara ikan feveret aku tue...dahla murah ajer dia jual kat situ...so apalagi, rembat terusla....

Balik dari Sing Fatt, pergi Sainsbury plak...pastu sampai rumah terus start masak...bukan aku la yang masak...Ruslan yang masak sebenarnya...aku?...meletakkan punggung di atas sofa sambil layan filem Harry Potter: Chamber of Secrets kat tv...dahla dalam filem nie muka derang, i mean pelakon2 tue budak2 lagi...tapi dalam filem Harry Potter yang akan keluar akhir bulan 5 nie, derang semua dah besar...tak sabarnya aku nak tengok filem Harry Potter yang akan datang nie...tambahan pulak waktu tue aku dah abih exam...hai gembiranya hati...

so itulah aktiviti ukhuwah bebudak rumah aku hari nie...main kad, monopoly dan juga pegi beli barang rumah...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At April 02, 2007 8:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said...

bob..ko tanak komen ke psl af?aku menyampah la ngan ogy..aaaa..tukar pengkritik bley x???

 
At April 04, 2007 3:22 PTG, Blogger Shunjike7 said...

nanti esok lusa aku komen ok...

 

Catat Ulasan