Going 2 Moon: Pheww!


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Pheww!

So..today is the last day in the spring term...and officially starting tomorrow, it was an easter break....and today only i got classes...keji tak...bebudak rumah aku semua dah start cuti dari semalam...err maybe dari rabu lagi kot sebab derang semua dah takder kelas dah...aku ajer yang terkedek-kedek kena pegi uni hari nie sebab ader kelas...ini tidak adil...

tapi tak kisahla...yang penting esok dah start cuti...tapi cuti kali nie bukan bley bergembira sangat pon...yerla nanti bukak2 cuti dah nak exam...so masa cuti nie kena digunakan dengan sebaik-baiknya...ini azam aku la...tapi tengok2 nanti banyak lepak depan tv dengan depan laptop...bukannyer belaja pon...haish...aja aja fighting...

aku baru ajer balik dari tengok wayang nie..pegi tengok filem 'Mr Bean's Holiday'...aku pi tengok kat AMC Cinemas, Five Ways...nie semua idea Ruslan la nie...kalu ikut perancangan asal, nak pergi malam esok...tetiba dia ajak pi tengok malam nie...dahla waktu dia ajak tue dah pukul 8.30 malam dah...kalu ikut jadual, citer tue start pukul 9 malam...giler betul...tapi takper sebab kitaorang bajet bukan citer tue start pukul 9 tepat pon...sebelum citer start kan biaselah ader iklan2...pastu trailer2 filem yang bakal keluar...so sempatla kitaorang masuk sebelum citer tue start...

So gigih la bersiap cepat2...jalan ke bus stop cepat2...tunggu bas macam orang gila...sebab nak keja masa takut tak sempat...eleh kalu tak sempat pon sebenarnya takpa...bley pi tengok kat panggung wayang satu lagi iaitu Cineworld, kat Five Ways jugak...so tak kisah la sangat...tapi last2 sempat la jugak kitaorang beli tiket, pastu masuk dalam panggung tengok2 citer tak start lagi...legaa

so...nak aku buat review ke pasal citer nie?..aku bukan reti sangat nak buat review2 nie...kalu nak kutuk AF aku reti ler...hahaha...oklah...back to review of this film...macam biasa, ader sesetengah orang tak suka Mr Bean...so kelakar macamana pon dia tetap akan tak suka Mr Bean...dan bagi yang suka sangat dengan Mr Bean, tak kisahla bodoh macamana pon Mr Bean, lawaknya tetap bertakhta di hati...bagi aku...oleh kerna aku nie suka jugakla dengan Mr Bean, maka aku akan buat review mengatakan citer nie best...

Memang lawak nak mati...asyik gelak ajer sepanjang citer nie...tak macam filem pertama Mr Bean yang bosan tapi dalam citer nie memang kelakar...sangat sesuai untuk menenangkan fikiran aku bersempena nak start cuti...

Kisahnya Mr Bean menang hadiah pertama cabutan bertuah iaitu pakej percutian ke Cannes, France yang terletak kat tepi pantai...so kisah lawaknya bermula apabila dia tiba kat Paris... dia kena pergi ke station keretapi lain untuk amik train ke Cannes tue...so macam2 hal timbul last2 dia sampai jugak ke stesen keretapi tue....dipendekkan citer dia nak naik keretapi tapi nak amik video so dia mintak la tolong seorang lelaki nie...last2 lelaki nie tertinggal keretapi sebab Mr Bean...dan dalam train tue ader anak lelaki yang tolong Mr Bean tue...so oleh sebab rasa bersalah, Mr Bean pon nak tolongla budak tu untuk berjumpa ngan bapak dia balik di samping dia pon kena cari jalan untuk pergi ke Cannes tue jugak...so sepanjang perjalanan Mr Bean ngan budak tue banyakla benda2 kelakar yang berlaku...

so, betulke review aku nie...kenapa aku rasa macam aku buat sinopsis filem ajer? hahaha kan aku dah cakap, aku nie tak reti buat review...so untuk orang yang suka Mr Bean macam aku, aku kasi 4 dari 5 bintang...dan untuk orang yang tak suka Mr Bean, aku rasa orang tue akan kasi 0 bintang kot...yerla, dah dia tak suka, takkan dia nak kasi bintang kot...binatang pon belum tentu lagi dia akan kasi...

Overallnyer, aku akui la yang filem Mr Bean nie tipikal jer lawak dia macam kita tengok dalam sitcom2 dia tue...ala2 spastikla lebih kurang...so kepada sesapa yang tak suka Mr Bean, tak payahla buang duit nak pergi tengok citer nie...sebab nanti korang jugak yang sakit hati...dan kepada yang suka Mr Bean, termasukla mereka yang tak kisah sangat dengan lawak2 spastik, apalagi silalah ke panggung wayang berdekatan anda untuk menonton filem ini...kat Malaysia aku taktaula filem nie dah kuar ke belum tapi kalu kat UK nie, swkhqstart hari nie...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan