Going 2 Moon: Menyesal!


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Menyesal!

Erkk, apa sudah aku buat? Aku dah buang 3 jam begitu aje...aduh nyesal nyer...kalau aku taula begitu punya teruk, sumpah aku takkan buang masa aku buat benda tue...tapi korang taukah apa benda yang aku buat? jeng jeng jeng...

Aku dah buang 3 jam untuk tengok konsert AF minggu 3...memang buang masa betulla...lebih daripada separuh pelajar2 AF5 menyanyi dengan hancur sekali...taktau woo nak komen apa...sebab memang terukla...berbaza dengan konsert minggu 2 yang aku bley katakan derang semua menyanyi dengan bagus tapi dalam konsert minggu 3 nie derang menyanyi dengan teruknya...

paling teruk bagi aku adalah nyanyian Dafi, Aswad, Dekna...haish taktaula nak kater sora derang camna...memang tak sedapla...tapikan aku suka Dekna sebab dia happy go lucky...muahaha ...pepun persembahan paling teruk sekali bagi aku adalah Dafi...suara dia memang tak bley bawak lagu Mirwana tue la...

pastu yang kelakarnya adalah drama yang kat belakang dafi masa dia nyanyi tue...ader 1 pasang kekasih yang ditangkap khalwat oleh 2 orang pengawas...hahaha..serius aku tengok 2 orang yang pakai baju dan seluar putih tue adalah pengawas sekolah menengah aku dulu...dan aku tak paham apa kaitannya drama tangkapan khalwat tue dengan lagu Mirwana tue...tapi sekurang2 bila derang buat drama kat belakang tue, aku tak perlu tumpukan perhatian pada nyanyian Dafi tue...

Dafi

Yang si Noni plak, walaupun nyanyian dia aku rasa sedap tapi aku tak paham apa yang dia nyanyikan...macam mumbling aje...tak ke pelik tu...tak paham apa dia nyanyi tapi kata dia nyanyi sedap...pastu lagi sekali aku rasa tak perlu la buat drama kat belakang Noni tue...sebab bley mangganggu konsentrasi dia masa menyanyi...tapi lagi sekali aku tak perlu tumpukan nyanyian dia yang tak berapa nak sedap tue sebab ader drama...

Noni

Nyanyian paling mantap aku rasa adalah Ebi yang bawak lagu Al-Jannah nyanyian Mawi...seriously aku rasa dia nyanyi dengan bagus walaupon aku tak suka rambutnya yang mengerbang tue (teringat Shimi kat Warrick yang rambutnya lagi horror dari Ebi...dan dengar khabar dia dah potong rambut baru2 nie...alhamdulillah terbuka jugak hatinya untuk menghapuskan rambutnya yang horror tue *matila aku kalau shimi baca nie)...kalau nak diikutkan lagu nie memang susah la untuk dinyanyikan...nak kena jaga idgham, tajwid dan segala bagai la tapi Ebi berjaya menyanyi dengan baik sekali tanpa perlu mencairkan taik telinga aku macam nyanyian pelajar2 AF5 yang lain...

Ebi

Selain tue nyanyian Fatin, Heliza dan Shawal juga ok...although i think Heliza can do much better than that...Shawal pon...aku taktau kenapa minggu nie dia tak menyerlah....aku rasa dia mempunyai suara yang sedap...


Heliza

OK pasal pengkritik plak...minggu nie aku rasa kritikan2 semua pon pedas dan laser...sesuai la kan dengan mutu nyanyian derang semua...cuma aku nie tak suka sangatla ngan komen Gee...macam tah hapa2...macam merapu aje...pastu Hattan plak...kelakar la...memang kalu waktu dia komen tue, sure gelak punya la...gaya dia memang lawak...dan kritikan dia bagi aku memang tepat...dia tahu apa yang dia kritik...yang penting pendek dan padat...tak meleret-leret macam Ogy...kalau time Ogy tue maunya sempat aku tido barang sebaldi dua air liur basi aku, dia tak habis kritik lagi kot...walaupon apa yang Ogy kritik tue betul tapi janganla panjang sangat...kalau seorang dua peserta dia kritik macam tue bley tahan lagi tapi bila dah 13 orang peserta, mau naik meluat kot...dahla nyanyian pelajar2 AF5 nie teruk pastu ditambah dengan kritikan Ogy yang panjang berjela lagila cair taik telinga aku...pepun kritikan Ogy tue memang tepat kena ngan muka pelajar2 AF tue...biar derang sedar sikit yang derang perlu buat yang lebih baik lagi...kalau bleh lebih baik dari persembahan derang masa konsert minggu 2




Konsert minggu 3 nie aku tengok dengan Amar, Ruslan dan Hairi...so memang kecohla masa tengok konsert nie...yerla nyanyian semua para pelajar AF nie akan disertai kutukan, kejian dan umpatan dari kitaorang berempat...para pengkritik yang tengah bagi kritikan pon tak terlepas dari kritikan kitaorang...muahaha...walaupon hakikatnya kalau kitaorang nyanyi, mau hujan, ribut petir, taufan, banjir, tsunami pendek kater semua bencana alam akan melanda bumi secara serentak setelah terdengar kelunakkan suara kitaorang berempat



*Credit to AF5 official websites for all the pictures
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At April 04, 2007 6:25 PG, Anonymous elly said...

teruk bukan dorang nyanyi?uhuhuhu..seb baek ebi aku tu nyanyi sodap..jgn mara!haha..tanak komen ah psl pengkritk ..kang dorang kritik aku lak..uhuhuhu

 
At April 04, 2007 3:11 PTG, Blogger shunjike7 said...

macam aku cakapla...cair taik telinga aku bila dengar derang nyanyi...

 

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan