Going 2 Moon: Pelik betul...


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Pelik betul...

ermmm aku kadang-kadang rasa pelik ngan orang putih a.k.a flatmates aku nie. nak kater bodoh, tak bodoh. nak kater bangang, tak bangang. biol kot diaorang nie.


semalam entah angin aper bila aku balik dari edward road semalam, diaorang tengah kemas dapur ngan toilet aku (jangan jeles hamid albar, flatmates aku memang rajin). diaorang mop lantai, basuh pinggan mangkuk yang dah beberapa hari lepas punya, pastu buang sampah.so memang nampak cantik berkilat la dapur ngan toilet aku (tak seperti rumah sapa tatau yang kotor dan berselerak itu...).aku pon ader tolong gakla. tolong tengok! tapi kan bila aku bangun pagi nie, masya'allah. punyalah kotor dapur ngan toilet aku. aku tengok kat lantai dapur ngan toilet aku ader rumput-rumput ngan pasir. pastu atas sinki dapur tue tak yah cakapla. penuh ngan pinggan mangkuk kotor. pastu atas meja makan ader serbuk2 roti, pastu ntah apebende lagi ntah.


lepas tue depan pintu bilik aku ader tempat untuk babique....oppss tersilap taip lak. tempat barbeque a.k.a memanggang. siap ader satu batang kayu yang panjang yang aku rasa akan di gunakan sebagai kayu arang nanti. haduii pening kepala aku pagi nie tengok keadaan rumah aku. abis tue, mana aku tak rasa pelik ngan diaorang nie. sebab tue la aku kater diaorang nie biol. dah penat-penat petang semalam kemas, pastu bley buat selerak balik.







aku rasa malam semalam diaorang tak tido kot sebab masa aku tengok bulan, diaorang tengah berulang alik antara rumah aku ngan rumah jiran depan rumah aku tue. memang bisingla kedekung kedekang bunyi pintu rumah aku tue. tapi aku buat tak peduli. aku amik headphone laptop aku,letak kat telinga pastu aku pasang lagu. baik aku tido sambil dengar lagu dari dengar diaorang buat bising.


selain dari tue, flatmates aku pernah jugak buang beberapa barang aku yang aku letak kat dapur tue. memang bengang jugak la. antaranya ikan kembung, santan, kain lap pinggan aku dan jugak jag air aku. aku pon tak paham kenapa diaorang buang. kalu ikan tu mungkin la diaorang buang sebab bau hanyir, kain lap pinggan tu plak sebab dah buruk, tapi jag air aku ngan santan tue kenapa nak di buang gak. bukan aku letak merata-rata macam atas sinki ker atas meja makan ker tapi aku letak dalam almari kabinet aku yang kat dapur tue. santan tue baru jer guna sikit. tapi kes kena buang barang makanan nie bukan jadi kat aku jer. kawan aku yang lain pon ader gak yang barang diaorang letak kat dapur kena buang. ish, bengang la di buatnyer.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan