Going 2 Moon: Berkobar-kobar


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Berkobar-kobar

alahai, cuaca di birm pagi nie mendung, hujan dan berkabus. bangun pagi nie dengan semangat berkobar-kobar (macam lagu berkobar-kobar vince ) nak studi tapi bila jer selak langsir, luluh hati ku memandang ke luar. gelap gelita awan di atas.

tapi lega jugak sebab dah beberapa hari cuaca di sini panas terik macam kat Malaysia.aku ingatkan cuaca kat malaysia jer yang panas. rupa-rupanya kat sini panasnya mengalahkan malaysia. memang bley sunburn la (hiks macam kawan aku yang seorang tue nak sunbath kan dirinya). kat sini walaupun suhu lebey kurang 16-18 darjah celcius, panasnya aku rasakan macam 32-34 darjah celcius. lagi panas dari kl yang penuh maksiat itu.kenapa sini panas? sebab kat sini kadar kelembapan kat uk nie sikit, tak macam malaysia.nasib baikla angin kat uk nie sejuk dan bertiup banyak (bukan sepoi-sepoi bahasa macam kat malaysia tue) maka kurangla jugak rasa panas kat sini.

ha, kat bawah nie lirik lagu vince- berkobar-kobar...






bila mana di dalam jiwaku berkobar
perasaanku mula menjadi gementar
kan ku harungi tanpa rasa gentar
kerna perasaanku ini hanyalah sebentar
bila mana.....berkobar-kobar
di dada.....berkobar-kobar
ku atur langkah semangat penuh sabar
walau di dalam nadi darah hangat membakar
daku buka langkah dngan jiwa yang besar
ku hayati semangat yang berkobar
taalaa...mari..mari..
taalaa...tuju kejayaan
kita mendaki dan menjejak mimpi
apa yang menanti tak siapa mengetahui
namun yang pasti kita mampu takluki
bila di hati semangat berkobar-kobar


p/s: aku sebenarnya suka lirik dia tapi tak suka lagu dan orang yang nyanyi tue...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan