Going 2 Moon: a b c d...


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

a b c d...

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

erm, hangpa ingat tak bila hangpa belaja huruf ngan nombor? seingat aku, aku start belaja huruf ngan nombor nie dengan tgk buku kakak aku. sambil tgk huruf ngan nombor kat buku tu, sambil aku lukis kat situ. pastu aku kena cubit pasal conteng buku sekolah kakak aku. eventhough mak aku ader beli buku bagi aku conteng, aku nak jugak conteng buku kakak aku. kalu kena cubit, aku koyak buku kakak aku tu. balasannya, aku kena kejar ngan mak aku pakai rotan. lepas tue, aku nanges....

ekceli, aku cuma teringat pasal zaman aku kecik kecik dulu waktu tak masuk sekolah lagi. waktu aku rasa curious nak belaja. biasala la kan. budak kecik, memang suka belaja benda baru. entahla, dari seorang yang tak kenal huruf dan nombor, skang nie dah ader kar universiti. macam bodo-bodo jer aku masuk universiti nie. pepun, waktu cuti-cuti macam nie, waktu tgh takder apa2 nak buat, mula lah aku teringat kisah-kisah lama. aku suka sangat teringat kisah-kisah. pastu aku akan terfikir, apsal la dulu aku tak suka tulis diari ker, blog ker. kalu ader, kan best sebab aku bley baca balik kisah hidup aku kat dunia nie. bley aku buat penilaian sama ada aku nie bagus ker, tak bagus ker.

bagi sesetengah orang, diaorang tak suka ingat perkara2 lama. kata depa, buang masa jer ingat benda2 yang dah berlalu. bukan dapat apa pon.lagipon semua benda2 tue dah lepas, bukan bley ulang balik masa. tapi bagi aku, benda-benda yg dah berlalu la yg aku suka ingat. kira sejarah gitu. tak kirala sama ada benda tu suka atau duka.

aku rasa dah banyak benda yang aku dah belajar. bukan belajar kat sekolah jer, malah aku dah banyak belaja pasal kehidupan. walaupon masih tak lengkap lagi, tapi sekarang nie juga adalah sebahagian dari proses pembelajaran. kesimpulannya, sambil kita meniti usia di dunia, sambil itu juga kita kena belajar dari pengalaman. bukan ker kita kena belajar sehingga ke liang lahad?
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan