Going 2 Moon: kutuk-mengutuk


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

kutuk-mengutuk

Koq, letih banget hari nie. Apa yg gue buat sehingga letih hari nie, gue pon tatau. ari nie gue cuma makan tidoq makan tidoq, tgk citer korea. itu ajer. tapi gue rasa letih. mungkin sebab terlalu banyak tidoq kot. bila terlebih tidoq, mula la jadi tak sedap badan. tapi, inilah gue yang sudah tatau nak wat ape bende lagi (besides study). so itu yang gue makan tidoq makan tidoq sampai jadi gemuk .

ermm aku nak cakap pasal kutuk mengutuk. aku kalu bab kutuk mengutuk nie memang no. 3 (pasal cik teratai dapat no.1 dan si kucing plak no.2). memang best betul aku mengutuk orang (eleh, korang pon ader kutuk aku gak kan? macam aku tatau plak). kadang-kadang (bukan selalu ker?) aku kutuk kawan aku, flatmates aku, coursemates aku, pastu sapa-sapa lagi ntah aku kutuk. selalu jer aku ader benda nak kutuk. kadang-kadang aku kutuk secara berjemaah (mengumpat la nie), kadang-kadang aku kutuk dalam hati, kadang-kadang aku kutuk depan-depan. bergantung pada siapa yg aku kutuk & apa yang aku kutuk. selalunya aku kutuk depan-depan nie kat orang yang tak paham bahasa melayu. kalu yang faham bahasa melayu pon ader gak aku kutuk depan-depan.

ntahler, memang best betoi dapat kutuk orang. apa yang aku dapat pon aku tatau(dosa?). mungkin dapat kepuasan kot? huhuhu. kadang-kadang tue sajer jer cari point nak kutuk orang. gigih berusaha lagi nak cari silap dan salah orang. walaupon aku tau yang sebenarnya aku nie pon banyak point jugak untuk di kutuk orang lain. almaklumlah kita nie kan manusia, banyak salah dan silap.

tapi kan, aku kutuk tue kadang-kadang untuk memperbetulkan salah orang tapi guna cara salah. kira aku nie baik hati kan? pepun kalu ader orang nak kutuk aku, sila- silalah kutuk aku yer supaya dapat menyeimbangkan bahu kiri dan kanan.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan