Going 2 Moon: Tribute to Elly n Fiza


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Tribute to Elly n Fiza

aik, musti hangpa pelik kan. masa bila aku ader concorde sendiri? ha, itula hangpa tak tau. dulu waktu kat intec, aku ader naik concorde. korang apa tau? tetiap ari tau bila aku balik dari kelas kat intec aku akan naik concorde. tapi aku sekejap jer naik concorde setiap hari. yerla, dah concorde tue laju. kejap jer aku dah sampai ke destinasi pilihan aku iaitu bus stop intec.muahahaha



tapi cocncorde yang aku naik nie lagi laju dari concorde yg kat atas tue. kalu concorde yg kat atas tue 2 kali ganda dari kelajuan bunyi, concorde yg aku naik kat intec dulu lagi laju. ia bley mencapai 1/1000 kali ganda kelajuan cahaya. korang tak cayer? betul, aku tak tipu. hangpa bayangkan dalam masa 2 minit kelas aku habis, aku dah sampai kat depan pintu bas intec (itu kalu pembantu pilot concorde tue tak lambat la). kadang-kadang 1.5 minit dah sampai. jarak dari kelas aku ke bus stop tue adela lebey kurang 0.3 km.

hehehe, hangpa mesti tak dapat bayangkan ape bende la yg aku merapu nie. macam nie la, biaq aku nak terangkan dalam bahasa melayu yang mudah bagi hangpa faham (kalu tak faham lagi, nanti balik malaysia amik balik paper bm spm). sebenaqnya concorde yang aku naik tue adelah flight Elly ngan Fiza. si elly tue pilot manakala fiza plak pembantu pilot. aku plak penumpang a.k.a parasit depa nie. depa nie kalu balik kelas memang laju berjalan (kalah ko, pian). bersemangat nie nak sampai kat bas intec tue.

lecturer kater jer ' ok guys, c u tomorrow...' depa berdua nie dah angkat beg keluar dari kelas tanpa menoleh-noleh lagi. even kadang-kadang tue lecturer tak kuar lagi dari kelas, depa dah sampai kat pintu bas dah. dan di sebabkan itula aku jadi penumpang depa nie pasai aku pon nak balik awal gak. lagi satu kalu lambat sampai kat pintu bas intec, alamatnya kena berdiri la. lagi teruk kalu kena berdiri kat pintu bas. mau ader yang tersepit nanti. bas intec tue memang horror la kalu time waktu balik kelas. mengalahkan bas mini kl kaler pink dulu (favourite kaler si kucing* tak mo larik nanti semput). memang padat-sepadatnya sampai sendat. silap-silap bley sesak napas duduk dalam bas intec tue.

memang kalu ingat-ingat balik memang semput aku di buatnya kalu jalan ngan depa berdua nie. nasib baik aku sihat walafiat, takder sakit jantung mahupun sakit hati apatah lagi sakit mata. memang kitaorang bertiga nie akan sampai paling awal kat bas kalu nak di comparekan classmates kitaorang yg laen2. lagi 5 minit kelas nak abes, pilot dah bagi signal kater concorde dah nak berlepas. kelam kabut la aku mengemas barang2 (teringat kat 'laptop' aku yg kaler itam dulu) sebab tak nak ketinggalan concorde.

kadang-kadang rasa seronok bila mengenang perkara yang dah berlalu. kalaulah dapat di putarkan balik masa...

p/s: amacam elly, suker tak aku buat entry untuk ko nie?
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan