Going 2 Moon: Makan Sampai Kembung


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Makan Sampai Kembung

Hah, petang tadi kitaorang makan dekat Restoran Momo's, kat Small Heath...ader orang belanja so ikut ajela...kalau ikutkan hati nie, malas sebenarnya nak join tapi takut nanti ada yang berkecil hati jadi ikut sajalah...rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari bak kata orang Melayu...

Restoran tempat kitaorang makan tue menghidangkan masakan Arab...makanannya tidaklah sesedap mana tapi tidaklah pula teruk...bagi aku...value for money...lagipon mungkin jugak masakan Arab memang begitu rasanya...yerla first time aku makan makanan Arab...sebelum nie mana pernah...tapi seriously bagi sesapa yang sangat lapar dan yang berperut besar seperti aku, aku rasa kedai nie memang best...

Sebab apa aku kater best?...sebab makanannya murah dan banyak...starters kat kedai tue hanya berharga 2 pound manakala main course pulak berharga 4 pound...macam tadi kitaorang amik Hummus ngan Falafeel sebagai starters manakala untuk main course pilih sendiri...Hummus tue adalah sejenis kacang yang aku tak ingat namanya, yang ditumbuk lumat sehingga menjadi seperti dip, lebih kurang macam mayonis la...dan Hummus tue dimakan dengan roti nan...pastu falafeel tue plak adalah kacang dal (kalau tak silapla) yang digumpal2 dan digoreng...

untuk main course, aku amik 1/2 roast chicken yang dihidangkan bersama nasi beriani...tapi aku tak rasa nasi beriani pon, rasa macam nasi minyak kot...mak aih...banyak giler nasi yang dia bagi ...aku rasa macam lebih kurang 3 pinggan nasi kot...pastu dengan 1/2 ekor ayam lagi...memang best...atas nasi tue dia letak macam kari yang ader sayur2 campuran dalam tue...memang kenyangla makan satu pinggan hidangan tue...err dia kata pinggan tapi macam mangkuk tambah nasi aje bentuknya...

burpp...memang perut mengembungla...kalau nak tahu, orang Arab memang makan banyak...sebab tue kalau pergi Restoran2 Arab, memang hidangan2 dia banyak dalam satu pinggan tue...kalau orang Melayu makan 2 keping roti canai, orang Arab akan makan at least 4 keping...

Pepun thanks la kepada orang yang belanja...lenkali belanja la lagi...

P/s: to Azwan, sori sebab tak ajak pasal bukan aku yang belanja...aku ikut orang lain aje...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »