Going 2 Moon: Pening


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Pening

Petang nie ader usrah kat rumah Dr Hafizal...memula tu ingat nak ponteng pasal malas...lagipon aku benci la nak naik bas yang pegi ke rumah Dr Hafizal tue...kalau rumah lama dia kat Perry Barr dulu best sikit sebab dekat ngan city centre dan sebelum pegi usrah bley pusing window shopping kat One Stop dulu...tapi kat rumah yang baru nie tak syok pasal dahla jauh dari city centre...pastu jalan nak pergi situ pon selalu jem...so memang pening la bila naik bas tue...

But at the end aku pergi jugak usrah...first sebab kalau aku tak pergi, bukannya aku buat apa kat rumah....dan keduanya at least dapat ilmu tambahan...so hari nie Pian bentangkan pasal sebuah buku tafsir yang ditulis oleh Sayyed Qutb (baca: Qutub) yang bertajuk Tafsir Fizalil Quran atau bermaksud Di bawah bayangan Al-Quran...tapi minggu lepas Pian dah suruh dah kitaorang baca perenggan 1 sehingga perenggan 4 dari bab muqaddimah...dan itulah yang dia bentangkan tadi...

But surprisingly...pembentangan dia mengambil masa hampir satu jam setengah...kalau dilihat, perenggan satu sehingga empat itu pendek aje tapi isi kandungan yang dapat dikupas dan diambil dari 4 perenggan itu sangat banyak... dan ingat yang 4 perenggan itu hanya dari bab muqaddimah iaitu bab pengenalan....dan dalam bab muqaddimah itu ader banyak perenggan...so Pian cakap untuk habiskan satu buku tafsir itu mungkin akan mengambil masa 2-3 tahun untuk betul2 faham akan isi kandungan buku tafsir tue...

Tapi aku rasa okaylah kot...ingat nak share kat sini tapi skang nie tak bley la sebab sibuk nak study so tengoklah lepas exam nanti insya'allah...itupon kalau aku tak busy men'enjoy'kan diri after exam...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

2 Comments:

At April 25, 2007 8:38 PTG, Blogger zhi shu said...

bobbbbbbbb cantek woooo layout nih!!! thumbs up!!! aku suka!

 
At April 29, 2007 3:26 PTG, Blogger Shunjike7 said...

thanks syu...yang ko tue plak...asyik tukar kaler aje...

 

Catat Ulasan