Going 2 Moon: Menjelang Raya


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Menjelang Raya

Petang semalam, rumah kitaorang jadi tempat berbuka posa bagi bebudak maths ngan budak bio... sebabnya semalam kelas kitaorang habis pukul 6 ptg manakala maghrib plak masuk kul 6.15 ptg. so derang pon menjemputkan diri mereka ke rumah kitaorang untuk berbuka posa kerna mereka malas nak balik masak untuk berbuka...ish apa punya anak dara nie...

hehehe nasib baik 4 orang lagi hosmet aku takder kelas petang semalam so derang la yang kena pegi beli barang dan masak untuk berbuka....tapi aku pon semalam ponteng satu kelas petang so aku balik awal sikit tolong derang masak...bukan masak apa pon...masak simple2 jer... ingatkan nak masak ayam masak paprik...tapi bila dah siap takder rupa paprik pon...nasib baik sedap...siap bebudak nie puji lagi....jangan jeles Syu sebab aku terer masak....selain tue ader brokoli goreng tepung, puding karamel,dan roti berinti sardin...

so lepas makan tue, kitaorang pon bincang2 la sikit mengenai raya yang akan kitaorang sambut kemungkinan besarnya hari isnin depan....so ader tiga hari jer lagi untuk berpuasa termasuk hari nie...

plannyer, malam ahad nanti kitaorang akan berbuka posa kat rumah bebudak pompuan kat Selly Oak pastu akan terus buat takbir raya...pastu jalan pi rumah satu lagi untuk buat takbir raya jugak....itu mengikut plannyer la...

pastu untuk hari isnin tu plak pegi beraya kat rumah abang Sulaiman...tapi sebelah petang la sebab kelas aku habis pukul 3 manakala hosmet aku yang lain semua habis pukul 5...pasal semayang raya tak sure lagi nak gi semayang raya ke tidak...kalu nasib baik, mungkin akan ader semayang raya kat campus...kalu tidak, jawabnya semayang raya seorang jela kat bilik....waaa sedihnya...

sekejap jer sebulan berpuasa, dah tiba raya...memang tak terasa langsung berpuasa kat sini...pasal sejuk jer...so takdela rasa lapar sangat...penat pon tidak walaupun aku kayuh basikal tetiap hari pegi kampus....

pastu pasal jamuan raya, maybe akan buat next saturday...kat rumah aku jugak...nak wat camana...dah rumah kitaorang jer yang muat nak buat jamuan besar-besaran...rumah lain jangan harapla....sempit....

tapi itu lain kali la cerita...yang penting aku nak ucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR BATIN...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan