Going 2 Moon: Ramadhan Al-Mubarak


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Ramadhan Al-Mubarak

Assalamualaikum...

mak aiii, dah naik lalang kat sini....ala-ala macam dalam citer Lord of the Ring: Return to The King masa Frodo berlawan ngan labah-labah gergasi dalam gua...dah banyak cerita dalam masa seminggu-dua nie yang aku tak citerkan kat kowang....bukan apa...aku rasa malas lak nak updet...lagipon ader masalah internet connection...itu yang membuatkan semangat aku nak updet blog nie menjadi pudar...sepudar lagu Rossa...

Ok citer pertama aku nak bagitau...pasal puasa....jadi aku nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada semua kawan-kawan aku yang Muslim...tak kira la kowang berposa kat mana...kat Jepun ka, kat German ka, kat Australia ka, kat Sunway College ka...tak kirala janji kowang berposa...kecuali kowang tu uzur...tapi jangan la plak yang ader misai janggut segala bagai dok kater kowang uzur gak...nanti ader yang 'hangus terbakar'....sapa yang susah? kowang jugak...erm kali nie dah masuk 2 tahun aku berpuasa kat UK nie...apa bezanya? sama ajer ngan puasa kat Mesia kecuali tak terasa penat sangat sebab sejuk...selain tue kat sini takder bazar Ramadan...carboot adela...maksudnya takder pilihan makanan untuk dibeli kecuali makanan yang dimasak kat rumah sajor...huhuhu

Then, aku nak ucapkan selamat datang kepada kowang semua yang baru pertama kali menjejakkan kaki tangan kepala badan tak kira apa pun yang kowang bawak ke UK nie...
bebudak birm plak sampai ari jumaat lepas...dan semalam derang dah daftar sebagai student University of Birmingham...dan tahun nie agak ramai jugakla yang memilih Birm sebagai tempat belajar...haduiii...dah jadi kampung Melayu plak aku rasa kat Birm nie...aku ingatkan sikit jer bebudak nie yang nak datang Birm...sekali ramai la plak...pepun Birm still takleh mengatasi Manchester dan Nottingham sebagai memiliki komuniti Melayu yang bley dikatakan terbesar kat UK...hahaha...merasala korang duk terkongkong ngan owang Melayu kat situ....

Pepun kesian kat bebudak nie pasal turun-turun jer dari kapal terbang...owang MSD inform kater posa start ari sabtu...semua owang pon buat muka terkujat pasal tak sangka datang sini terus posa...well kitaorang yang dok kat UK nie pon tak sangka...dahla penat duduk dalam flight selama 12 jam tak hilang terus dapat tau esok kena posa...kalu kat Mesia start ari ahad, kat UK start ari sabtu...awal sehari dari Mesia...

Pastu aku nak ucapkan selamat balik ke UK kepada kowang yang sepanjang cuti summer pulang ke Mesia....yerla dah puas bercuti-cuti Mesia katanya...dari Kelantan ke Sabah...siap pi Brunei lagi tue...dan cayalah siap tengok matahari terbit dari atas Mount Kinabalu lagi...kalu aku la...heheh tengok matahari terbit dalam mimpi je la...yerla manala aku larat nak panjat gunung tue...lainla kalu ader cable car macam kat Langkawi tue...ok la jugak...

Pehtu...entah biler la plak aku nak citer pasal jalan2 di Paris...jalan2 kat Disneyland dah citer...gambar pon dah taruk...tinggal citer kat paris jer belum....ermm tengoklah esok lusa kalu rajin...takpun malam nie.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

0 Comments:

Catat Ulasan